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Motor Harley-Davidson
Limitless —

Ride x Freedom

Lovemarks can be a powerful thing—in one case, so powerful that an entire subculture has emerged around it. Harley-Davidson Inc., the world's largest manufacturer of heavyweight motorcycles.

Think about one of their motorcycles and immediately you form a picture of a rough-looking, bearded, beer-bellied, leather-clad, middle-aged motorhead. An iconic image for sure, but when you want your brand to have a more universal appeal, an image like this can be limiting.

Today, Harley-Davidson is looking to retain and reward the loyalty of these hard-core riders, leveraging its legendary appeal, and at the same time cross through its inherited boundaries to to reach younger and more diverse audiences. A strategy to keep the brand rolling forward.

Harley Days — Limitless

To help this vision, Harley Days were created. In this worldwide event happening in 11 countries, people of all ages and backgrounds gather to celebrate the love of riding and the beauty of a Harley—a motorcycle that for many, is a true art form.

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Motor Harley-Davidson
Sin límites —

Rodar x Libertad

A veces el amor por una marca es tan potente que una subcultura entera emerge en torno a ella. Así le sucede a Harley-Davidson Inc., el mayor fabricante del mundo de motocicletas de gran tamaño y cilindrada.

Piensa en una de sus motocicletas y de inmediato te imaginas al HOG de aspecto rudo, mediana edad, barbón, armado de pies a cabeza con cuero negro. Una imagen ciertamente icónica. Pero cuando quieres que tu marca gane un atractivo más universal, este referente puede resultar limitante.

Hoy, Harley-Davidson busca retener y premiar la fidelidad de los HOGS, aprovechando su esencia legendaria, y al mismo tiempo cruzar sus fronteras tradicionales para hablarle a un público más joven y más diverso. Una estrategia clave para mantener la marca rodando hacia adelante.

Harley Days — Sin Límites

Para ayudar a esta visión, la marca creó Harley Days. Es un evento que se celebra alrededor 11 países, durante el cual gente de todas las edades y procedencias se reúne para celebrar el amor por rodar y la belleza de una Harley –una motocicleta que para muchos es una verdadera forma de arte.

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Brands_people_harleydavidson_harleyrosa

Harley Davidson — #harleyrosa

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In 2015 Mexico City was about to celebrate its second Harley Days edition, when the local branch commissioned Brands&People to develop an offline and digital communication campaign, powerful enough to break attendance records.

Our challenge was to rev up a movement in the country, inviting riders and non-riders, from every generation , to experience the legacy of the brand and the love for a Harley motorcycle—not just as a piece of hardware but as the centerpiece of a lifestyle.

Vehicles of dreams and escape

To help the brand become truly inclusive, we started looking for common ground. We thought that, ultimately, everyone craves the opportunity to experience something exciting and a bit rebellious. The raw freedom and empowerment that comes from strapping on some black leather, head banging to good rock music and riding with adrenaline-inducing speed down the open road appeals to everyone. These feelings stir deep within all of us: men and women, young and old, seasoned riders and novices just looking for some fun.

With this in mind, we designed a stunning chrome-appointed 3-D graphic incorporating the classic skull and roses tattoo, quintessential hard-rock instruments, and beautiful pumping engines. All of them merged together to represent—and fuel—the power of the Harley lifestyle. This graphic, together with pulse-pounding messages, proved relatable and powerful enough to spark locals.

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En 2015, México estaba a punto de celebrar los Harley Days en su segunda edición, cuando Harley-Davidson de México comisionó a Brands&People una campaña de comunicación masiva y digital, lo suficientemente potente para romper récord de asistencia.

Nuestro desafío fue acelerar un movimiento en el país, invitando a todos, motoristas o no, de cualquier generación , a experimentar el legado de la marca así como el amor por la moto Harley—no como una simple pieza de metal sino como el centro de un estilo de vida.

Vehículos de sueño y escape

Para ayudar a la marca a ser verdaderamente incluyente, buscamos un terreno común. Pensamos que, en última instancia, todos anhelamos experimentar algo emocionante y hasta un poco subversivo. El empoderamiento de ponerse una chamarra de cuero negro, el ritmo palpitante del rock pesado, la adrenalina de viajar sobre una carretera lejana. Todas las cosas que pocos se resistirían a probar, que despiertan emociones profundas. No importa si eres hombre, mujer, joven o no tanto, experto, novato o solo en busca de un poco de diversión.

Con esto en mente, diseñamos una impresionante gráfica cromada en 3-D que incorpora la calavera con rosas de un tatuaje clásico, los instrumentos más distintivos del rock y los motores, referentes de potencia y velocidad. Los fusionamos para representar –y encender– el estilo de vida Harley. Este gráfico, junto con mensajes trepidantes, probó ser algo con que la gente se pudo relacionar, despertando la pasión local.

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Ride your destiny, ride for freedom

Harley Days Mexico was a hit. 9,400 riders opened the festivities with a massive ride around the city and later 8,300 Harley lovers from the capital and nearby locations, gathered to enjoy activities, shopping, motorcycle exhibitions and a closing concert with two of Mexico’s biggest rock bands, Kinky and Fobia.

At the end, the brand proved not only to be an icon and object of desire. It proved to be part of people’s lives. This stunningly successful Harley Days event helped the brand declare independence from that tired old stereotype to reach out to today’s urban, younger, more diverse users. These are the influencers who will shape the brand’s future. As for now, we’re working together for the 2016 edition.

So get your motor runnin’.

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Conduce tu destino, conduce por la libertad

Harley Days México fue un éxito. 9,400 motociclistas abrieron las festividades con un paseo masivo alrededor de la ciudad y más tarde 8,300 amantes de Harley provenientes de la capital y otras localidades, se reunieron para disfrutar de actividades, compras, exposiciones y un concierto de cierre con dos de las bandas de rock más grandes de México, Kinky y Fobia.

Al final, la marca no sólo demostró ser un ícono y objeto de deseo. Más allá, demostró que es parte de la vida de las personas. Este impresionante evento ayudó a la marca a declarar su independencia sobre viejos estereotipos, atrayendo a los usuario de hoy: más urbanos, jóvenes y diversos. Ellos y ellas ya son los influenciadores más fuertes que están moldeando el futuro de la marca. Por lo pronto, ya estamos trabajando juntos la edición 2016.

Calentando motores.

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People

Brands&People x Harley Davidson

Verónica Velarde is Marketing Director at Harley-Davidson
Fiorella Balcazar is Marketing Communications Coordinator at Harley-Davidson
Alejandra Reyes is Brand Leader at B&P
Jorge González is Associate Creative Director at B&P
Karina Gómez is Brand Manager at B&P
Gil Cornejo is Art Director at B&P
Jorge Zamonsett is Art Senior at B&P
Marcela Flores is Brand Planner at B&P
Denisse Guajardo is Media Executive at B&P
Marijose García is Media Traine at B&P


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect

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People

Brands&People x Harley Davidson

Verónica Velarde is Marketing Director at Harley-Davidson
Fiorella Balcazar is Marketing Communications Coordinator at Harley-Davidson
Alejandra Reyes is Brand Leader at B&P
Jorge González is Associate Creative Director at B&P
Karina Gómez is Brand Manager at B&P
Gil Cornejo is Art Director at B&P
Jorge Zamonsett is Art Senior at B&P
Marcela Flores is Brand Planner at B&P
Denisse Guajardo is Media Executive at B&P
Marijose García is Media Traine at B&P

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

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Behind the Scenes — #harleyrosa

 

 

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