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Cook Now


The cooking amateurs

Brands&People x Cook Now

Cook Now is a new line of kitchen products born to challenge the traditional concept of cooking, mainly assigned to housewives and chefs, with the aim of attracting a new generation of young users, who mostly perceive cooking as a tedious domestic chore.

With this in mind, Cook Now commissioned Brands&People to develop its brand identity as well as a dynamic and relevant communication strategy that will attract today's users.

Our first approach was to remove our aprons -metaphorically and literally- to build an inclusive brand, made by people for people, with product lines designed according to the users' level of expertise, that speaks to both beginners and experts, sharing with them a free spirit and fondness for cooking.

The cooking amateurs

We said goodbye to grandmother's recipes, to exact measurements and all rules and we owned the imperfection, the attempt, the satisfaction. We chose to bring the users to the forefront, showcasing their unique style, which we turned into the main ingredient that gives originality and personality to their dishes. From pasta carbonara to pasta Gaby.

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Cook Now


Los amateurs de la cocina

Brands&People x Cook Now

Cook Now es una nueva línea de productos de cocina que nace para cuestionar el concepto tradicional de cocinar, asignado principalmente a las amas de casa y a los chefs, con el objetivo de atraer a una nueva generación de jóvenes usuarios, quienes en su mayoría perciben el cocinar como una tarea doméstica engorrosa.

Con esto en mente, Cook Now comisionó a Brands&People el desarrollo de su identidad de marca así como una estrategia de comunicación dinámica y relevante que logre atraer a los usuarios de hoy.

Nuestro primer enfoque fue quitarnos el mandil -de manera metafórica y literal- para construir una marca incluyente, hecha de personas para personas, con líneas según su uso y nivel de expertise, que le habla tanto a los pequeños principiantes como los grandes expertos, compartiendo con ellos un espíritu libre y aficionado por la cocina.

Los amateurs de la cocina

Le dijimos adiós a las recetas de la abuela, a las medidas exactas y a todas las reglas y nos apropiamos de la imperfección, del intento, de la satisfacción. Optamos por poner en primer plano a los usuarios, mostrando su estilo único, el cual convertimos en el ingrediente principal que le da originalidad y personalidad a sus platillos. De pasta a la carbonara a pasta a la Gaby.

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Press kit

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Under this concept we developed the campaign "Nobody cooks like you", in print, digital and point of sale, positioning Cook Now as an authentic brand that empowers real users, those who are not experts, applauding their initiative to cook.

On social platforms, which are oversaturated with recipe videos, we also did something different, sharing with people the taste for cooking in a way never done before.

We wondered what would happen if recipes were presented by a celebrity, but not from the culinary world? We created "musical recipes", using different music styles to describe how a dish is prepared, in a sticky and memorable way.

A brand for modern cooking

We set out to reinforce freestyle cooking developing a current and full of energy brand identity. Starting with the naming, we appealed to the action of cooking without restrictions, inferring that it is not necessary to have the experience to cook because is more rewarding to just go for it.

We chose red as the main tone, to denote how the brand ignites the love of cooking, along with contemporary typography that allowed us to play and be flexible, representing the idea that in the kitchen it is not necessary to follow rules.

Overall, we built a brand that shares and makes feel the passion to cook in an open and original way. A real brand that knows its users up close and creates products that respond to their needs when preparing food.

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Bajo este concepto desarrollamos la campaña “Nadie cocina como tú”, en medios impresos, digitales y punto de venta, posicionando a Cook Now como una marca auténtica, que empodera a los usuarios reales, los que no son expertos, aplaudiendo su iniciativa por cocinar.

En plataformas sociales, sobresaturadas con videos de recetas, también hicimos algo diferente, compartiendo con las personas el gusto por cocinar de una manera nunca antes hecha.

Nos preguntamos ¿qué pasaría si la receta la presenta un famoso, pero no del mundo culinario? Así creamos las “recetas musicales”, en las que a través de diferentes ritmos, explicamos el proceso de preparación de un platillo de una manera pegajosa y memorable.

Una marca para cocinar hoy

Nos propusimos reforzar la afición libre por cocinar a través de una identidad de marca actual y llena de energía. Con el naming Cook Now, apelamos a la acción de cocinar sin restricciones, infiriendo que no es necesario tener experiencia para cocinar porque lo más gratificante es solo lanzarse y hacerlo.

Elegimos como tono principal el rojo, para denotar cómo la marca enciende la afición por la cocina, junto con una tipografía contempóranea que nos permitió jugar y ser flexibles, representando la idea de que en la cocina no es necesario seguir reglas.

En conjunto, construimos una marca que comparte y hace sentir la pasión por cocinar de manera abierta y original. Una marca real que conoce de cerca a sus usuarios y crea productos que responden a sus necesidades al momento de preparar alimentos.

 

 

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