ENG / ESP

H-E-B
Crazy Summeeeeeeeeeeeeeeeer

H-E-B x Brands&People

Summer is the time of the year that calls for loosening up and trying new things. So when H-E-B, the fastest growing supermarket company in Mexico, asked us for a strategy to bump up their share of mind, we couldn’t help but to get a bit wild.

We wanted to slide the brand away from the “normie” retailers that bomb our happy vacay alter-egos with endless boring promotions, and into a bolder way to get consumers’ attention, connecting with them at the speed of everyday culture.

Going wacko

We believe brands can no longer settle with what’s expected of them. According to this TBWA report, we live in extraordinary times, in which the absurd, inexplicable, and plain silly are taking over. A raccoon climbing a building wins the headlines, a group of freaks becomes blockbuster heroes in Deadpool 2, Trump meets Kim
Jung-Un. Need to say more?

In a world in which weirdness is becoming the new normal, people are going for brands willing to be less rational and formulaic. We leveraged this cultural shift, giving a wacky spin to the very predictable retail sale season with a refreshingly infectious concept we called: –Crazy Summer.

ENG / ESP

H-E-B
Verano Locoooooooooooooooooo

H-E-B x Brands&People

El verano es la época que nos llama a destaparnos y probar cosas nuevas. Por eso cuando H-E-B, la compañía de supermercados de más rápido crecimiento en México, nos pidió una estrategia para aumentar su share of mind, no pudimos evitar alocarnos un poco. Decidimos alejar la marca de los retailers "normie" que bombardean nuestros alegres alter-egos vacacionistas con infinidad de promociones aburridas, para capturar la atención de los consumidores de una forma más audaz y conectar con ellos a la velocidad de la cultura.

Nos estamos volviendo locos

Creemos que las marcas ya no pueden conformarse con hacer lo de siempre. Como dice este reporte de TBWA, vivimos tiempos extraordinarios en los que lo absurdo, inexplicable y bobo nos invade. Un mapache escala un edificio y gana los titulares, un grupo de fenómenos se convierte en héroes taquilleros en Deadpool 2, Trump y Kim Jung-Un se reúnen. ¿Necesitamos decir más?

En un mundo en el que lo raro se está convirtiendo en normal, las personas quieren marcas dispuestas a ser menos racionales y formuladas. Aprovechamos este cambio cultural para dar un giro inesperado a la predecible temporada de ofertas con un concepto refrescantemente contagioso que llamamos: –Verano Loco.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

Brands_people_heb_video_verano_loco

Verano Loco - Director's Cut

Untitled-1

1

Combo Loco

ENG / ESP

H-E-B's Crazy Summer

The H-E-B team was amazingly openminded and thanks to that we were able to build a super loud, borderline abrasive, attention-grabbing strategy.

We were not looking to just launch another promotional campaign, our goal was to seize the season and become a highly-viral cultural phenomenon.

To achieve this, we let real kids, not actors, take center stage. We wanted to capture their raw spontaneity and random enthusiasm and spread their lighthearted take on summer, which puts H-E-B in the right mood to offer the most insane promos of the year.

We designed a complementary visual language, based on geometric figures that combine into vibrant patterns and colors to inject fun randomness into all communications.

Lastly, we plastered it all over: on billboards, print media, in-store, on social platforms with all content created by Underdog, and on TV with a spot directed by Nobody, our new direction startup sister company.

We covered the city in crazy so we are confident that
H-E-B will not go unnoticed and that the brand will be vacationing in people's minds this summer.

Our ultimate hope is that this loony concept can open more unexpected creative approaches for H-E-B,
so they can explore and grow as a brand that is willing to be unusual.

ENG / ESP

Verano Loco de H-E-B

Gracias a que el equipo de H-E-B mantuvo siempre una mente abierta, pudimos construir una estrategia súper ruidosa, casi estridente, enfocada a llamar la atención.

No buscamos lanzar otra campaña promocional, nuestro objetivo era apropiarnos de la temporada y desencadenar un fenómeno cultural altamente contagioso.

Para lograrlo, dejamos que niños reales, no actores, tomaran el control. Quisimos capturar su espontaneidad y entusiasmo crudo, transmitiendo lo que para ellos significa el verano, lo cual hace a H-E-B perder la cabeza y ofrecer las promociones más locas del año.

También diseñamos un lenguaje visual complementario, basado en figuras geométricas que se combinan en patrones y colores vibrantes para inyectar un elemento divertido de aleatoriedad a todas las comunicaciones.

Finalmente, plasmamos nuestro mensaje en todas partes: en espectaculares, medios impresos, en las tiendas, en plataformas sociales con contenido creado por Underdog, y en TV con un spot dirigido por Nobody, nuestra nueva startup de dirección.

Cubrimos a la ciudad de locura por lo que estamos seguros de que H-E-B no pasará desapercibido este verano y que la marca se tomará unas vacaciones en la mente de los consumidores.

Nuestro deseo más grande es que este concepto disparatado abra más inesperados enfoques creativos para H-E-B con los que pueda explorar y crecer como una marca que está dispuesta a ser inusual.

ENG / ESP

People

H-E-B x Brands&People

Gerardo. Carolina. Claudia. Karlo. Miriam. Teresa. Greta. Eduardo. Mariangela. Carlos. Marcela. Alfonso. Rafa. Perla. Osvany. Marcelo. Fer.

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

ENG / ESP

People

H-E-B x Brands&People

Gerardo. Carolina. Claudia. Karlo. Miriam. Teresa. Greta. Eduardo. Mariangela. Carlos. Marcela. Alfonso. Rafa. Perla. Osvany. Marcelo. Fer.

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

 

 

>Next