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HEY, Banco


A 100% digital bank

Digital Banking x Brand&People

Banregio Labs, the hackers of financial services in Mexico, commissioned Brands&People a brand identity for their latest brainchild: a 100% digital bank, designed to break with the old ways of banking. We named it -Hey, Banco.

Trough this familiar greeting we wanted to express a fresh attitude and embody a relatable and empathic bank that is always vibrant and easy-going. Totally different from conventional banks.

This called for making a big first impression, so we chose an ultra-bold typeface. Within the curvature of the letter “e” in hey, we detailed a smile and added a little wink. That's how the brand's icon was born –a fun character that welcomes all clients, introducing them to a genuine and enjoyable way of banking.

We developed a witty graphic language for digital platforms along a palette of current and eye-grabbing colors, rarely used in banking, that could speak to younger users. These colors also served as the backdrop for a series of straight-forward messages that unequivocally convey what makes this bank so unique.

“Your money, simplified” became the brand mantra, which allowed us to break down the real benefits for clients: no more lines, the fastest service, 24/7 availability and overall a "wow" feeling!

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HEY, Banco


Un banco 100% digital

Banca Digital x Brand&People

Banregio Labs, los hackers de servicios financieros en México, comisionaron a Brands&People una identidad visual para su más reciente creación: un banco 100% digital, diseñado para romper las viejas formas de la banca. Lo llamamos -Hey, Banco.

A través de este saludo familiar, buscamos expresar una actitud fresca y personificar un banco simpático y cercano, siempre vibrante y libre de obstáculos. Totalmente diferente a los bancos convencionales.

Esto ameritaba hacer una gran primera impresión, así que elegimos una tipografía ultra-bold. Dentro de la curva de la letra "e" en hey, detallamos una sonrisa y agregamos un guiño. Así nació el ícono de la marca –un personaje divertido que da la bienvenida a los clientes, presentándoles una forma de banca genuina y agradable.

Desarrollamos un ingenioso lenguaje gráfico para plataformas digitales junto a una paleta de colores actuales y llamativos, raramente usados por los bancos, que logran hablarle a los usuarios más jóvenes. Estos colores también funcionan como soporte para una serie de mensajes simples que transmiten inequívocamente lo que hace a este banco tan único.

"Tu dinero más simple" se convirtió en el mantra de marca, lo cual nos permitió desglosar los beneficios reales para los clientes: no más filas, el servicio más rápido, disponibilidad 24/7 y una sensación de wow!

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Hey, Banco

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HEY, Banco x Brands&People

Melissa, Gerardo, René, Marcela, Demetrio, Alejandra, Humberto, Manuel, Melanie, Verónica

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