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INNVICTUS:


Sneaker culture

Innvictus x Brands&People

Sneakers have become a mighty emblem of urban culture across the world. Mexico is no exception. The sneaker culture in our country is experiencing one of its most vibrant moments. Betting on this unstoppable trend, Innovasport, the biggest sporting goods retailer in Mexico, created a new company specialized in bringing the best and latest sneakers to avid consumers nation-wide, who previously had to rely on re-sellers or small local shops to find and get their hands-on their favorite sneakers. And so, Innvictus was born.

In 2015, Brands&People was commissioned with the creation of a new identity, and later a communication strategy, that could stand out among conventional retailers and also give the brand solid credibility even amongst the most devoted sneakerheads. Our goal was to not only gain share of mind but to gain a share of culture: the sneaker culture in Mexico.

A square peg in a round hole

We designed a clean and in your face identity. All caps. Black and white. We enclosed the naming inside a square, which gave us room to play with different applications, from shopping bags, to storefronts, to branded objects, while also representing in a simple and memorable way the idea of being inside the field -call it a basketball court, a personal means of expression or a like-minded community. We wanted the brand to mirror what consumers want when buying a pair of sneakers: to stand out from the pack.

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Sneaker culture

Innvictus x Brands&People

Los sneakers se han convertido en un poderoso emblema de la cultura urbana en el mundo. México no es la excepción. La cultura sneaker en nuestro país está en su fase más vibrante. Apostando en esta tendencia, Innovasport, el minorista de artículos deportivos más grande de México, creó una nueva empresa especializada en llevar los sneakers más cotizados a los ávidos consumidores del país, quienes antes tenían que recurrir a revendedores o pequeñas tiendas locales para conseguir sus sneakers favoritos. Y así nace Innvictus.

En 2015, comisionaron a Brands&People la creación de una nueva identidad y, más tarde una estrategia de comunicación, para sobresalir entre los retailers convencionales y dar a la marca una sólida credibilidad, incluso entre los más fervientes "sneakerheads". Nuestro objetivo, más que ganar share of mind, fue ganar share en la cultura de los sneakers en México.

Una identidad insubordinada

Diseñamos una identidad limpia y desafiante. Todo en mayúsculas. Blanco y negro. Colocamos el nombre dentro de un cuadrado, lo que nos dio espacio para jugar con diferentes aplicaciones, desde bolsas de compra, frentes de tienda y objetos de marca, y al mismo tiempo representar la idea de estar dentro de la cancha -ya sea en un partido de baloncesto, una forma personal de expresión, una tendencia global o una comunidad de ideas afines. Queríamos que la marca reflejara lo que los consumidores quieren cuando compran un par de sneakers: sobresalir del resto.

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Innvictus - Brand Story

Soy Innvictus x Nobody

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Performance out, culture in

With this in mind, we set ourselves to create a continual communication concept that could enable the brand to speak to digital consumers, engaging them year-round, beyond the holiday and seasonal sales that conventional retailers rely on to attract clients, and that sneakerheads scoff at.

We wanted to give consumers something to lust after -the shopping experience, the store design or the curation of products-, by connecting with their sense of boldness and exclusivity. In every piece of communication, Innvictus makes them the heroes, the ones with bragging rights.

We worked with Underdog, our sister production company, and Nobody to create digital content that attached cultural relevance to the brand. The idea was to leave common retail behaviors out and let in more compelling elements, deeply intertwined with the world of sneakers, such as urban art, music, fashion, and sports.

We focused on basketball since it's a huge source of influence for younger consumers who look up to and emulate what their idols are wearing.

Overall, we are moving the brand away from common retailers and closer with what consumers want. Less generic releases and more elements inspired by the sneaker culture. The result, a brand with higher desirability index among today's consumers.

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Cultura sobre temporadas

Con esto en mente, nos propusimos crear un concepto continuo de comunicación que permitiera a la marca hablar a los consumidores digitales y conectar con ellos durante todo el año, más allá de las ventas de temporada típicas de los retailers convencionales, las cuales carecen de atractivo para los amantes de los sneakers.

Buscamos dar a los consumidores algo que desear -la experiencia de compra, el diseño de tienda o la curaduría de productos-, apelando a su sentido de audacia y exclusividad. En cada pieza de comunicación, Innvictus los convierte en los héroes, los que tienen derechos de alarde.

Trabajamos con Underdog, nuestra compañía de producción hermana, y Nobody para crear contenido digital que otorgara relevancia cultural a la marca. La idea era dejar atrás los comportamientos comerciales para dar entrada a elementos profundamente entrelazados con el mundo de los sneakers, como el arte urbano, la música, la moda y, obvio, los deportes.

Nos enfocamos en el baloncesto porque es una gran fuente de influencia para los consumidores más jóvenes que admiran y emulan lo que sus ídolos visten.

En general, movimos la marca lejos de las temporadas comerciales y más cerca de lo que los consumidores quieren. Menos lanzamientos genéricos, más elementos de la cultura sneaker. El resultado, una marca con mayor índice de deseabilidad para los consumidores de hoy.

Back to School x Underdog

Netoplasma x Nobody

Unexpected Gift x Nobody

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Innvictus x Brands&People

Armando, Emmanuel, Melanie, Karina, Gil,
Osvany, Winston, Gianella, Jara, Christian

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Innvictus x Brands&People

Armando, Emmanuel, Melanie, Karina, Gil,
Osvany, Winston, Gianella, Jara, Christian

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