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Principia Brewery:


Drink the Universe

Craft Beer

As the craft beer industry keeps getting incredibly crowded and the latest trend has the power to influence purchase behaviors and recommendations, how can a small local brewery from Monterrey stand out in consumers’ minds and stay there for the long run?

At Brands&People we believe that while brewing awesome beer is essential to cut it in this industry, the right branding and communication strategy can set a beer brand apart by making it memorable and generating ongoing buzz around it. It’s about developing a great storytelling.

This is what happened when we worked with Principia Brewery. From the getgo, their beer checked all the boxes for uniqueness: elaborated with a flair for science and inspired by the pursuit of knowledge. We took this as the bedrock of our concept and ran with it.

From the beer of the moment to the beer of discovery

We wanted consumers to focus on the essence of Principia, instead of just taste it and move onto the next, like another flavor of the month. We wanted to challenge them to look beyond, to awaken the explorers and thinkers within them and feel the thirst for discovering something bigger, something that transcends trends.

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Principia Brewery:


Prueba el universo

Cerveza Artesanal x Brands&People

Conforme la industria de la cerveza artesanal se satura de nuevas marcas y la última tendencia influye en el comportamiento de compra y las recomendaciones de boca en boca, ¿cómo una pequeña cervecería local de Monterrey puede sobresalir en la mente de los consumidores y permanecer ahí a largo plazo?

En Brands&People creemos que elaborar una cerveza asombrosa es esencial para sobrevivir en esta industria, pero una estrategia adecuada de marca y comunicación es lo que la hará memorable y la ayudará seguir generando entusiasmo en los consumidores. Se trata de tener una gran narrativa de marca.

Dede que empezamos a trabajar con Cervecería Principia fue evidente que su cerveza es única: elaborada con base en los principios científicos e inspirada en la búsqueda del conocimiento. Tomamos esto como la piedra angular de nuestro concepto y lo llevamos al siguiente nivel.

De la cerveza del momento a la cerveza del descubrimiento

Queríamos que los consumidores se centraran en la esencia de Principia y no solo la probaran y pasaran a la siguiente. Los retamos a mirar más allá, despertar a sus exploradores y pensadores internos y sentir la sed de descubrir algo más grande, algo que trasciende modas.

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Drink knowledge, drink the universe

By extrapolating Principia’s original branding, packaging and storytelling by Toro Pinto, we developed a uniquely cosmic communication language and storytelling based on the laws of physics and surprising bits of science that go into their proprietary brewing process.

And since we believe that a brand’s storytelling cannot stand on its own, separated from consumers' reality, we made it a point to somehow connect the brand with today’s cultural moment.

As craft beers keep popping everywhere, it’s harder for consumers to define their authenticity. In the bigger picture, the same is happening with information. We have unlimited access to it but we seem to feel farther away than ever from knowing what’s the truth.

We aimed to attract consumers by empowering them with information, quenching their quest to be more knowledgeable and be able to differentiate any trend from an authentic and thoughtfully made craft beer.

Overall, we helped this local brewery make a larger impact in an ever-growing and oversaturated market. Not only thinking about the right first impression but also designing a beer brand that is deep-rooted in something much more enduring, that connects in a bigger way with the consumer. This is a beer brand built on something as everlasting as universal knowledge is.

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Toma conocimiento, toma el universo

Al extrapolar el branding, empaque y storytelling de Principia por Toro Pinto, desarrollamos un lenguaje de comunicación de vibras cósmicas y una narrativa de marca basada en las leyes de física y fragmentos de ciencia involucrados en su proceso de elaboración.

Y porque creemos que una marca no puede sostenerse por sí sola, separada de la realidad de los consumidores, conectamos a Principia con el momento cultural de hoy.

Conforme las cervezas artesanales siguen apareciendo, es más difícil para los consumidores definir su autenticidad. Lo mismo está pasando en la cultura: cada vez es más difícil discernir la información a la que estamos expuestos. Tenemos acceso ilimitado a ella, pero nos sentimos cada vez más lejos de saber qué es verdad y que no.

Con esto en mente, buscamos empoderar a los consumidores con información y satisfacer su búsqueda de saber más para que sepan diferenciar una tendencia pasajeras de una cerveza artesanal auténtica.

En general, ayudamos a esta cervecería local a tener un mayor impacto en un mercado creciente y sobre-saturado. No solo pensando en la primera impresión, sino diseñando una marca de cerveza arraigada en algo mucho más duradero, que logra conectar con el consumidor en un plano más amplio. Una marca de cerveza construida sobre algo tan constante como lo es el conocimiento universal.

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Principia x Brands&People

Fernando, Carolina, Jorge, Alí, Jara,
Marcela, Greta, José Alberto, Marcela

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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