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Tostachos Barcel


one brand, infinite flavor possibilities

our brand vision —

Welcome to the mishmash world of Mexican snacks

Mexicans love to snack. They also love to invent. So when snack time comes around, they do both, creating strange yet mouthwatering combinations of crunch, spice, citrus and salt. And the more flavors they add on, the better. Peanuts, lime, candies, salsa, guacamole, cream, chili powder … anything goes.

Brands&People x Tostachos—Barcel

Working with Barcel for its snack brand Tostachos — a jalapeño-cheddar flavored hexagonal corn chip — was like building our own snack from scratch. The possibilities of what we could add on were unlimited. So at Brands&People we just went for it.

To play with the concept of adding on, we took a verb that is used in a wide array of popular Mexican slangs — a term that can refer specifically to preparing a snack or take on a broader meaning of different customs and beliefs: “Echar.” It means to throw, but depending on the context it can also mean to push, cast, put, expel, pour, give off, emit, estimate, start, propel, apply. … Just like a snack, it’s a building block for creating endless combinations. Our message became: —Throw in a bit of everything—.

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Tostachos Barcel


una marca, infinitas posibilidades de sabor

nuestra visión de marca —

Bienvenido a la mezcolanza de snaks en México

A los mexicanos nos encantan los snacks. También, inventar. Es muy común mezclar ambas a la hora de preparar botanas. Creamos extraños pero deliciosos combos de algo crujiente, con algo picante, algo ácido, algo dulce y algo salado. Y entre más le agreguemos, mejor. Ya sean cacahuetes, limón, dulces, salsa, guacamole, crema, chile en polvo ... todo vale.

Brands&People x Tostachos Barcel

Trabajar con Barcel para Tostachos –una botana de maíz en forma hexagonal con sabor a cheddar y jalapeño– fue como preparar nuestro snack desde cero. Lo que podíamos agregarle era ilimitado. Así que en Brands&People nos fuimos por todo.

Para jugar con el concepto de agregar, tomamos el verbo echar que usamos en innumerables modismos populares pero que también se asocia con la preparación de un snack. A una botana, le echamos chile, limón, crema, elote, tamarindos, más salsa… En la vida, echamos chispas, echamos la culpa, le echamos ganas o echamos flojera, echamos flores o echamos la bronca, echamos la casa por la ventana y echamos de menos… Las combinaciones son interminables. Nuestro mensaje fué: —Échale de todo—.

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Tostachos chips ad

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Throw in a bit of everything

This simple yet insightful word play helped us build our campaign. We filmed a fresh and humorous TV spot that starts with the question: What can I throw into my Tostachos? Fast cuts of spontaneous scenes of pop culture situations ensue, answering the question with: Throw in this, throw in that ... —Throw in a bit of everything—. For print, we used bold illustrations creating colorful visuals to go with our message.

We created a refreshing campaign that highlights the versatility of the Mexican culture through two powerful elements: food and language. Overall, we upped the brand’s relevance by appealing to the attitudes of Mexicans — and, most of all, celebrating how they snack.

Nomnom.

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Échale de todo

Esta sencillo pero significativo juego de palabras fue la base de nuestra campaña. Filmamos un anuncio de TV fresco y simpático que inicia con la pregunta: ¿Qué le echo a mis Tostachos? Vemos cortes rápidos de escenas espontáneas de cultura popular, respondiendo a la pregunta. Échale esto, échale aquello... —Échale de todo—. Para print, creamos ilustraciones saturadas de color y texturas para representar nuestro mensaje.

Creamos una campaña refrescante que refleja la versatilidad de la cultura mexicana mediante dos poderosas características: la comida y el lenguaje. En general, la marca cobró relevancia al apelar a las actitudes de los mexicanos –y sobretodo, celebrando nuestra particular manera de botanear.

Nomnom.

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Brands&People x Barcel

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