ENG / ESP

Banregio
Making the future of banking real

Brands&People x Banregio

Born in 1994 in Monterrey, Mexico, Banregio is a relative newcomer to Mexico’s banking industry. Yet this young family-owned bank is already taking on the country’s biggest financial institutions and giving them a run for their money.

Embracing fintech innovation, a nonconformist spirit aiming to improve the banking industry and an agile hack-the-process philosophy, Banregio delivers unparalleled service and solutions, benefiting customers as no other bank can or is willing to do.

In 2016, Banregio commissioned Brands&People to deliver a powerful brand strategy to open people’s eyes to a new way of managing their money and to build awareness around Banregio’s products, platforms and new ventures.

Banks usually operate like big, unwieldy corporations bogged down by a bureaucratic, inside-the-box mentality. Banregio is different. They move fast. Our team and their team clicked immediately. We both embrace innovation, creativity and a quest to make things better.

Faster.

ENG / ESP

Banregio
Haciendo realidad el futuro de la banca

Brands&People x Banregio

Fundado en 1994, en Monterrey, México, Banregio es un banco relativamente joven. Pero su novedad no equivale a inexperiencia. Este banco familiar ya es el dolor de cabeza de las grandes corporaciones bancarias del país.

Adoptando tecnología financiera, un espíritu inconformista decidido a mejorar la industria bancaria y una filosofía ágil para romper normas, Banregio ofrece servicios y soluciones sin precedentes, beneficiando a clientes como ningún otro banco puede o quiere a hacerlo.

En 2016, Banregio comisionó a Brands&People para crear una poderosa estrategia de marca capaz de abrir los ojos de las personas a una nueva forma de administrar su dinero y dar a conocer sus productos, plataformas y nuevos negocios.

Los bancos usualmente operan como corporaciones grandes y difíciles de manejar, atascadas por una mentalidad burocrática, dentro de la caja. Banregio es diferente. Se mueven rápido. Nuestro equipo y su equipo hicieron clic de inmediato. Ambos adoptamos la innovación, la creatividad y una búsqueda para mejorar las cosas.

Más rápido.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

Brands_people_banregio_videokids

Inversión Simple :)

Brands_people_banregio_dijonadienunca_cama

Levels_3

Esta_si

Anti-Tarjetas

Levels_2

ENG / ESP

The Systematic: No

The traditional banking system isn’t user-friendly. First, you trust it with your money. But later, when you need your bank to come through for you, all you get is an automated “no.” No, you can’t get more money from the ATM without a charge. No, we aren’t open on Saturdays. No, you can’t get more credit. No, you can’t cash your check after 4 p.m. No, we can’t help you. No.

Big-bank customers feel trapped. Banregio wants them to break free. Our challenge was to open up the possibilities of what a bank can be, so customers will never want to go back to the old thing.

Shaking up the system

We wanted Banregio to be perceived as the mover and shaker of the banking system. Rebels with a cause. So while the other banks talk about the lofty dreams they supposedly help customers achieve, we took over a unique brand territory with a show-don’t-tell attitude. We highlighted everything Banregio does differently. We called this brand territory: the proactive reality.

We wanted to showcase the possibilities — everything Banregio is capable of — and the actions they’re already taking to improve, simplify and redesign the user experience. We built on facts, not castles in the sky.

Done by Banregio

We formulated an adaptable tagline for the brand that gives it a unique a voice throughout all its endeavors, whether it’s breaking banking conventions, innovating, connecting with the community or creating user experiences.

ENG / ESP

El Sistemático: No

El sistema bancario tradicional no es amistoso con la gente. Primero le confías tu dinero pero luego cuando lo necesitas, lo que obtienes a cambio un "no" automático. No, no puedes sacar más dinero del cajero sin cargo. No, no abrimos los sábados. No, no podemos darte ese crédito. No, no puedes cobrar tu cheque después de las 4 p.m. No, no podemos ayudarte. No.

Los clientes se sienten atrapados por los grandes bancos. Banregio quiere que se liberen. Nuestro reto era abrir las posibilidades de lo que un banco puede y debe ser, para que ya no quieran ni tengan que volver a lo mismo.

Sacudiendo el sistema

Queríamos que Banregio fuera percibido como el motor y agitador del sistema bancario. Rebeldes con causa. Así que mientras los otros bancos hablan de sueños idealistas que supuestamente ayudan a lograr, nosotros nos apropiamos de un territorio de marca único, con una actitud de siempre mostrar, no decir. Destacamos todo lo que Banregio está haciendo de manera diferente. Llamamos a este territorio de marca: la realidad proactiva.

Queríamos mostrar las posibilidades — lo que Banregio es capaz de hacer — y las acciones que el banco está tomando para mejorar, simplificar y rediseñar las experiencias de los usuarios. Construimos sobre hechos, no castillos en el aire.

Hecho por Banregio

Formulamos un tagline adaptable para la marca que le da una voz única en todos sus esfuerzos, ya sea para romper convenciones bancarias, innovar, conectarse con la comunidad o crear experiencias de usuario.

ENG / ESP

We chose a set of active verbs and used them in their past-participle form to show actions that Banregio took in the past yet continue to make an impact. This formula became the brand’s hallmark for all communications materials.

Done x Banregio

To talk about product innovation —

Created x Banregio
Reimagined x Banregio
Designed x Banregio

To talk about user experience —

Lighten x Banregio
Accelerated x Banregio
Personalized x Banregio
Simplified x Banregio
Counseled x Banregio

To build community —

Boosted x Banregio
Empowered x Banregio
Connected x Banregio
Hosted x Banregio
Organized x Banregio
Facilitated x Banregio









ENG / ESP

Elegimos un conjunto de verbos activos y los usamos en su forma de participio para mostrar las acciones que Banregio tomó en el pasado y que sin embargo continúan produciendo un impacto. Esta fórmula se convirtió en el sello distintivo de la marca para todos los materiales de comunicación.

Hecho x Banregio

Para hablar de innovación de productos —

Creado x Banregio
Reimaginado x Banregio
Diseñado x Banregio

Para hablar de la experiencia del usuario —

Aligerado x Banregio
Acelerado x Banregio
Personalizado x Banregio
Simplificado x Banregio
Asesorado x Banregio

Para construir comunidad —

Impulsado x Banregio
Potenciado x Banregio
Conectado x Banregio
Hospedado x Banregio
Organizado x Banregio
Facilitado x Banregio




Brands_people_banregio_anticondiciones_still_3

Anti-Tarjeta, Anti-Condiciones

ENG / ESP

Natural and refreshing

Building on these lively taglines, we concocted a defiant yet humorous tone to represent what Banregio stands for — a voice that comes across as natural and refreshing, in sharp contrast to the stodgy image of traditional banks. This allowed us to put real users’ stories up front and to take down the financial jargon of saving, investing, managing and lending money. With a new brand mindset to guide us, we developed the rebranding and strategic communication efforts for Banregio’s products and services.

Anti-card

We took Tarjeta Más — a credit card designed to crush industry paradigms with zero hidden fees, real cash back instead of reward points, and the lowest interest rates in the market — and aimed to make it the poster-child product of Banregio’s nonconformist spirit.

To show that this card is unlike any other, we called it the “anti-card” and created a digital-native video using handcrafted elements to help people visualize the card’s radically different benefits, all while setting a fun and refreshing tone for the brand.

Cochi

We also developed the branding and communications for new fintech apps that Banregio developed through its innovation lab. First, we worked with Cochi, a unique digital savings platform named after a piggy bank. Cochi aims to boost a save-for-the-future habit in young adults, helping them focus on short- and long-term goals. It’s one of the few apps of its kind, and we wanted to build on its naming with a relatable and playful identity.

ENG / ESP

Natural y refrescante

Basándonos en estos taglines vivos, confeccionamos un tono desafiante pero humorístico para representar lo que Banregio es — una voz que se siente natural y refrescante, en contraste a la imagen pesada de los bancos tradicionales. Esto nos permitió poner las historias de usuarios reales al frente y acabar con la jerga financiera de ahorrar, invertir, administrar y prestar dinero. Con una nueva mentalidad de marca para guiarnos, desarrollamos el rediseño y los esfuerzos de comunicación estratégica para los productos y servicios de Banregio.

Anti-tarjeta

Tomamos Tarjeta Más — una tarjeta de crédito diseñada para destruir los paradigmas de la industria con cero cargos ocultos, recompensas en efectivo no en puntos, y las tasas de interés más bajas del mercado —y nos propusimos convertirla en el producto epítome del espíritu inconformista de Banregio.

Para demostrar que esta tarjeta es diferente a cualquier otra, la llamamos "anti-tarjeta" y creamos un video para redes sociales usando elementos hechos a mano para ayudar a la gente a visualizar los beneficios radicalmente diferentes de la tarjeta, mientras establecimos el tono divertido y refrescante de la marca.

Cochi

También diseñamos la marca y comunicación para dos aplicaciones desarrolladas por BanregioLABS, su laboratorio de innovación. Primero, trabajamos con Cochi, una plataforma digital de ahorro, que ayuda a adultos jóvenes a crear un hábito de ahorrar para el futuro a través de metas a corto y largo plazo. Siendo una de las pocas aplicaciones de su tipo, queríamos construir sobre su nombre con una identidad divertida y cercana.

Sync_token

Sync_transferencia2

ENG / ESP

Evolution with Sync

We also worked with Sync, a bank account that is an app and an app that is bank account. It allows you to make payments and manage your money digitally from your smartphone 24/7. We put a lighthearted spin on the subject of evolution, showing through our main character, a frustrated chimpanzee, that it’s time to break with old bank restrictions and move forward to the new future of banking.

Community of Entrepreneurs

Furthermore, we gave voice to real customers, so they could tell their own stories about how Banregio’s products, like the POS terminal, have helped them grow. We spotlighted Banregio’s quest for innovation as they connect with and empower business owners — the customers most central to Banregio’s mission and who are often neglected by other banks.


The Future is Simple

Though we used different graphic and creative ideas to discuss other Banregio products, the underlying concept was consistent: Out with the old, in with the new. Stop dreaming and make it happen. For every banking need, from personal investment to payroll management, we showed people there was a better, simpler way to do it with Banregio. No fuss, no complexity, no sweat. Because it’s all designed around the client, not the bank.

Building on this proactive reality positioning, we helped Banregio bank on its own assets to build a unified brand that embodies what Banregio is all about: the spirited dissidents changing the system from within.

ENG / ESP

Evolución con Sync

También trabajamos con Sync, una cuenta bancaria que es una aplicación y una aplicación que es una cuenta bancaria. Te permite realizar pagos y administrar tu dinero digitalmente desde tu smartphone las 24 horas del día, los 7 días de la semana. Para comunicarlo, abordamos con ligereza el concepto de evolución, mostrando a través de nuestro personaje principal, un chimpancé frustrado, que es hora de romper con viejas restricciones bancarias y avanzar hacia el futuro de la banca.

Comunidad de Emprendedores

Además, dimos voz a usuarios reales para que contaran su historia sobre cómo los productos de Banregio, como la terminal punto de venta, les ayudan a crecer. Destacamos la búsqueda por innovación y cómo Banregio conecta y capacita a los dueños de negocio — la audiencia central a la misión de Banregio y que está muy descuidada por otros bancos.

El Futuro es Simple

Diferentes ideas gráficas y creativas se implementaron para comunicar otros productos, pero el concepto subyacente fue consistente. Fuera lo viejo, venga lo nuevo. Deja de soñar y haz que suceda. Desde la inversión personal hasta la gestión de nómina, demostramos que hay una manera mejor y más simple de hacerlo con Banregio. Sin complejidades. Una manera diseñada alrededor del cliente, no del banco.

Construyendo este posicionamiento de realidad proactiva, ayudamos a Banregio a depositar valor en sus propios activos y crear una marca sólida que expresa lo que realmente son: los osados inconformes que están cambiando el sistema desde dentro.

ENG / ESP

People

Banregio

Manuel Rivero Zambrano is CEO at Banregio
Roberto Espinosa People & Business Director at Banregio
René Lankenau is Chief Innovation Officer at Banregio
Melissa Hinojosa is Identity Sub-Director at Banregio
Demetrio Strimpópulos is Innovation Director
Pedro Valenzuela is Leader at Nexo
Brenda Treviño is Creative at Banregio
Pedroluiz Ibarra is Experience Design Director at Banregio
Carlos Solares is Digital MKT Sub-Director at Banregio
Humberto Villarreal is Business Development Sub-Director at Banregio
Miguel Delgadillo is UX Business Architect at Banregio
Michelle Tribouillier is Creative Manager at Banregio
Belinda Ortega is MKT Manager at Banregio
Montserrat Tijerina is MKT Manager at Banregio
Mariana Alfaro is MKT Manager at Banregio
Jorge Esquer is Digital Media Strategist at Banregio
Irma Ávila is Project Manager at Banregio
Karen Martínez is MKT Manager at Banregio
Yahel Zamora is MKT Coordinator at Banregio

ENG / ESP

People

Banregio

Manuel Rivero Zambrano is CEO at Banregio
Roberto Espinosa People & Business Director at Banregio
René Lankenau is Chief Innovation Officer at Banregio
Melissa Hinojosa is Identity Sub-Director at Banregio
Demetrio Strimpópulos is Innovation Director
Pedro Valenzuela is Leader at Nexo
Brenda Treviño is Creative at Banregio
Pedroluiz Ibarra is Experience Design Director at Banregio
Carlos Solares is Digital MKT Sub-Director at Banregio
Humberto Villarreal is Business Development Sub-Director at Banregio
Miguel Delgadillo is UX Business Architect at Banregio
Michelle Tribouillier is Creative Manager at Banregio
Belinda Ortega is MKT Manager at Banregio
Montserrat Tijerina is MKT Manager at Banregio
Mariana Alfaro is MKT Manager at Banregio
Jorge Esquer is Digital Media Strategist at Banregio
Irma Ávila is Project Manager at Banregio
Karen Martínez is MKT Manager at Banregio
Yahel Zamora is MKT Coordinator at Banregio

ENG / ESP

Brands&People x Banregio

Verónica Lozano is Brand Leader at B&P
Gabriela Martínez is Brand Leader at B&P
Luis Dos Santos is Art Director at B&P
Jorge González is Art Director at B&P
Osvany Tolosa is Creative Director at B&P
Juanjo Saldívar is Creative Director at B&P
Marcela Flores is Brand Planner at B&P
Daniela Saucedo is Copywriter at B&P
Eduardo Jara is Copywriter at B&P
Pamela Chávez is Brand Executive at B&P
Lizeth Cantú is Graphic Designer at B&P

A brand vision
by Gerardo Ortiz and Emmanuel Moreau
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

ENG / ESP

Brands&People x Banregio

Verónica Lozano is Brand Leader at B&P
Gabriela Martínez is Brand Leader at B&P
Luis Dos Santos is Art Director at B&P
Jorge González is Art Director at B&P
Osvany Tolosa is Creative Director at B&P
Juanjo Saldívar is Creative Director at B&P
Marcela Flores is Brand Planner at B&P
Daniela Saucedo is Copywriter at B&P
Eduardo Jara is Copywriter at B&P
Pamela Chávez is Brand Executive at B&P
Lizeth Cantú is Graphic Designer at B&P

A brand vision
by Gerardo Ortiz and Emmanuel Moreau
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

 

 

>Next