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Bolsa Rosa
the future of productivity

Today’s shortage of well-paying jobs and widespread family-unfriendly business practices make the modern workplace inhospitable to many working mothers. Every day, moms in Latin America must choose between career and family.

On the global stage, a movement is clearly underway: Women are becoming key players and influencers, shattering glass ceilings in politics, civil rights, sports, entertainment and especially the corporate world.

We hear more about women reaching the top, forever shifting paradigms and altering industries. Companies are taking unflinching measures to create career opportunities in sync with family life, to close the wage gap, to allow flexible schedules and even to provide breastfeeding spaces in the office.

Big strides. But Mexico is lagging behind. With 40% of Mexican moms in the workforce, shockingly, only 30% of them have access to maternity benefits.

Bolsa Rosa wants to change that. This one-of-a-kind employment solution focused on connecting moms with fair and flexible job opportunities has been gaining relevance among companies. But despite these strides, the company found itself struggling against the perception it was simply a service for meeting gender quotas.

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Bolsa Rosa
el futuro de la productividad

La falta de equidad y la rigidez de prácticas obsoletas han creado un mercado laboral hostil para las mujeres. Cada día, miles de mamás en Latinoamérica se ven obligadas a elegir entre su carrera o su familia.

Sin embargo, un movimiento de empoderamiento avanza alrededor del mundo. Más que nunca, las mujeres se están convirtiendo en protagonistas e influenciadoras, rompiendo barreras laborales en la política, los derechos civiles, los deportes, el entretenimiento y especialmente el mundo corporativo.

Cada vez escuchamos más acerca de mujeres que están cambiando paradigmas y alterando industrias. Cada vez escuchamos más acerca de compañías que abren oportunidades de carrera en sincronía con las mujeres y su vida familiar, cerrando la brecha salarial y ofreciendo desde horarios flexibles hasta espacios de lactancia en la oficina.

Grandes avances. Sin embargo, en México, todavía nos falta seguir el ejemplo. Con un 40% de mamás que trabajan, sorprendentemente, solo el 30% de ellas tienen acceso a beneficios de maternidad.

Bolsa Rosa viene para cambiar eso. Una solución de empleo única en su tipo enfocada en conectar a las mamás con oportunidades de trabajo justas y flexibles que está ganando relevancia entre las empresas, pero que hasta hace poco era percibida como un servicio para cumplir con cuotas de diversidad.

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Creer

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Our challenge was to put Bolsa Rosa on the corporate map as the best recruiting option. Period. Beyond the gender box, we wanted to position Bolsa Rosa as the lead driver for change in the way companies search, hire and enhance their staff.

Facts were on our side. It’s proven that moms boost productivity in any role they take on inside an organization. But despite their impressive contributions, working mothers are too often overlooked for key positions. We believed it was time for executives to see working moms for what they really are: not a liability, but a force to be reckoned with.

Our idea was to shift employers' perceptions about female talent by flipping the perceived cons into pros, burdens into assets, weaknesses into strengths. We presented working moms in a new light, as the tireless, multitasking, barrier-breaking, bad-ass employees every company needs to succeed in an increasingly competitive marketplace.

We aimed to change the status quo of productivity. The 9-to-5 is job is no longer the rule. Working moms plus flextime jobs equals the new winning formula.

We overhauled the Bolsa Rosa brand to propel this message and make it relevant. We also generated engaging social media content and strategic events designed to spark conversations, extend their networking and inspire more companies to get on board while inspiring women to believe in themselves. We wanted them to know that working together, they can create a brighter future for their organizations and their families. No need to make sacrifices.

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Nuestro reto fue colocar a Bolsa Rosa en el mapa corporativo como la mejor opción de reclutamiento. Punto. Más allá de la caja de género, queríamos posicionarla como la principal fuerza de cambio en la forma en que las empresas buscan, contratan y mejoran su personal.

Los hechos estaban de nuestro lado. Está comprobado que las mamás aumentan la productividad cuando ocupan puestos clave dentro de las empresas. Pero a pesar de sus resultados, rara vez son consideradas. Así que pensamos que era hora de que los ejecutivos vean a las mamás por lo que realmente son, no un riesgo, sino un arma poderosa.

Nuestra idea era cambiar la percepción de los empleadores sobre el talento femenino, transformando contras en pros, cargas en activos y debilidades en fortalezas. Presentamos a las mamás trabajadoras bajo una nueva luz, como las incansables multitaskers que nunca se rinden y como las empleadas que toda compañía necesitan para triunfar en el futuro.

Nuestro objetivo era cambiar el status quo de la productividad. Porque trabajar de 9 a 5 ya no es la regla para obtener resultados. Las mamás trabajando con horarios flexibles es la nueva forma de hacer que las cosas sucedan.

Rediseñamos la marca para impulsar este mensaje y hacerlo relevante. También generamos contenido para medios sociales y eventos estratégicos enfocados a para encender conversaciones, extender el networking e inspirar a más empresas a subirse al movimiento. Sobre todo, a más mujeres a creer en sí mismas. Queríamos que supieran que trabajando juntos pueden crear un futuro mejor para sus organizaciones y sus familias. Sin necesidad de sacrificios.

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The response has been positive. Companies and moms are now paying more attention and getting involved with this new mindset.

The brand it’s getting well-deserved recognition. Ana Lucia Cepeda, the CEO and Founder of Bolsa Rosa, was recently honored by the INADEM (The Entrepreneur National Institute) and also was named one of the18 global finalists for the 2017 Cartier Women's Initiative Awards that took place in Singapore. This international business plan competition identifies, supports and encourages projects by women entrepreneurs


Putting the "force" in tomorrow's workforce

The glass ceiling is still there, up high, but we are moving in the right direction. We’re taking Bolsa Rosa from little-known female job board to a powerful brand that shakes up perceptions about women and the workplace. In the process, we are energizing more moms to become active contributors and transform the corporate world, so they can, on their own terms, reach the top. We hope companies will start to realize they have a choice: keep up or miss out.


With Bolsa Rosa, the future is
irrepressibly
female.

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La respuesta ha sido positiva. Más empresas y mamás están prestando más atención y participando en este cambio de paradigma.

Además está recibiendo el reconocimiento que merece. Ana Lucía Cepeda, directora ejecutiva y fundadora de Bolsa Rosa, fue galardonada recientemente por el INADEM (Instituto Nacional del Emprendedor) y también se convirtió en una de las 18 finalistas globales de los Cartier Women's Initiative Awards de 2017 que tuvo en lugar en Singapur, una competencia internacional que identifica, apoya y alienta proyectos de mujeres emprendedoras.


Impulsando la fuerza de trabajo de la próxima década

Las barreras aún existen, pero nos estamos moviendo en la dirección correcta, de una bolsa de trabajo genérica a una marca potente que sacude las percepciones tradicionales sobre las mujeres y el mercado laboral. Empoderamos a las mamás para que sigan transformando el mundo corporativo y tengan mayor oportunidades de llegar a la cima. Así las empresas o se transforman con ellas o se quedarán atrás.

Con Bolsa Rosa, el futuro es
imparablemente
femenino.

ENG / ESP

People

Brands&People x Bolsa Rosa

Ana Lucía Cepeda is CEO&Founder at Bolsa Rosa
Sofía Mendoza is Head Hunting Coordinator at Bolsa Rosa
Verónica Lozano is Brand Leader at B&P
Alejandra Reyes is Brand Leader at -1:0:1
Osvany Tolosa is Creative Director at B&P
Jorge González is Art Director at B&P
Greta García is Art Director at B&P
Rocío Vázquez is Senior Copy Writer at B&P
Melanie Barajas is Art Director at -1:0:1
Jonathan Minor is Graphic Designer at -1:0:1
Pamela Chávez is Brand Executive at B&P
Marcela Flores is Brand Planner at B&P
Bárbara Ferrara is Content Designer at B&P
Gil Cornejo is Art Director at B&P
Lizeth Cantú is Graphic Designer at B&P
Gustavo Borda is Junior Copywriter at B&P

A brand vision
by Gerardo Ortiz and Emmanuel Moreau
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect

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People

Brands&People x Bolsa Rosa

Ana Lucía Cepeda is CEO&Founder at Bolsa Rosa
Sofía Mendoza is Head Hunting Coordinator at Bolsa Rosa
Verónica Lozano is Brand Leader at B&P
Alejandra Reyes is Brand Leader at -1:0:1
Osvany Tolosa is Creative Director at B&P
Jorge González is Art Director at B&P
Greta García is Art Director at B&P
Rocío Vázquez is Senior Copy Writer at B&P
Melanie Barajas is Art Director at -1:0:1
Jonathan Minor is Graphic Designer at -1:0:1
Pamela Chávez is Brand Executive at B&P
Marcela Flores is Brand Planner at B&P
Bárbara Ferrara is Content Designer at B&P
Gil Cornejo is Art Director at B&P
Lizeth Cantú is Graphic Designer at B&P
Gustavo Borda is Junior Copywriter at B&P

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by Gerardo Ortiz and Emmanuel Moreau
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