ENG / ESP

Chipinque
The mountain
calls you

The mountain calls you

This one hits very close to home, in more sense than one. After a hiking trip to the Chilean Patagonia, Gerardo, our Creative Director and Co-Founder, was hooked on a mission to bring together two of the things he is most passionate about: design and nature. The goal was simple but daunting –to bring Mexico’s natural parks into the 21st century.

Why? Well, Mexico treasures unparalleled natural wonders for the world to see. However, when it comes to the experiences around them, they feel outdated, almost forgotten. So Gerardo decided to begin this project with the natural park located closest to home, the one he knows all too well from spending entire days biking around its trails: Chipinque Ecological Park in Monterrey, Mexico.

Reimaginig a natural park's identity

Chipinque is a protected forest area that sits on top of one of Monterrey’s surrounding mountains, just 15 minutes away from the city. A container for local biodiversity, where people go jogging, hiking or to interact with nature. It's a unique getaway.

ENG / ESP

Chipinque
La montaña
te llama

La montaña te llama

Esta nos pega cerca de casa, en más de un sentido. Después de un viaje de senderismo a la Patagonia Chilena, Gerardo nuestro Director Creativo y Co-fundador se enganchó en una misión personal de reunir dos de las cosas que más le emocionan: el diseño y las montañas. El objetivo era simple pero abrumador –llevar los parques naturales de México al siglo XXI.

¿Por qué? Bueno, México atesora lugares naturales incomparables para visitar. Sin embargo, cuando se trata de las experiencias que los rodean, se sienten desactualizados, casi olvidados. Así que Gerardo decidió comenzar este proyecto con el parque natural ubicado más cerca de casa, el que conoce bien por pasar días recorriendo en bici sus brechas: el Parque Ecológico Chipinque en Monterrey, México.

Reimaginando la identidad de un parque natural

Chipinque es una zona boscosa en la cima de una de las montañas de Monterrey, a solo 15 minutos de la ciudad. Es un contenedor de biodiversidad local, a donde las personas van a correr, andar en bicicleta o a interactuar con la naturaleza. Es una escape único.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

Brands_people_chipinque_video

ENG / ESP



The park is managed by a board of business leaders headed by Santiago Clariond Lozano. Their goal is to preserve this area for future generations. Their challenge is to get the community involved today.

We spent weeks building our case, studying what national parks in Mexico are doing, and not doing, to stay relevant to visitors. Finally, Gerardo approached the board with his vision.

It was the perfect timing. With the 25th anniversary of the park approaching, it made complete sense to Santiago and the board to redesign Chipinque’s brand as well as reinvigorate visitors’ relationship with the park.

Our design studio -1 was in charge of creating a new identity for Chipinque. We set out to give it a modern yet iconic feeling, conveying the sense of awe that comes from being amidst this natural wonder.

We created an identity that is consistent, yet flexible, to live in different media, materials and objects, from stationery to social media.

We merged a modern typography with the topology of the mountain itself. The result captures the essence of Chipinque: a rugged spot that sits atop a pinnacle yet is intrinsically connected to the city.

The new identity was revealed in the anniversary festivities to build excitement around the park as well as word-of-mouth that something new was happening.

ENG / ESP



El parque es administrado por un consejo de líderes empresariales, encabezados por Santiago Clariond Lozano. Su objetivo principal es preservar esta área para las generaciones futuras. Su desafío es involucrar activamente a la comunidad a ser parte de este objetivo.

Pasamos semanas construyendo nuestro caso, investigando y estudiando lo que los parques nacionales de México están haciendo, y no haciendo, para ser relevantes para los usuarios. Finalmente, Gerardo se acercó al consejo con su visión.

Fue el momento perfecto. Con el 25° aniversario del parque acercándose, hizo sentido para Santiago y el consejo rediseñar la marca Chipinque y revitalizar la relación que los visitantes tienen con el parque.

Nuestro estudio de diseño -1 se encargó de crear una nueva identidad para Chipinque. Nos propusimos que se sintiera moderna, pero icónica, para transmitir una sensación de respeto que proviene de estar en presencia de esta maravilla natural.

Creamos una identidad consistente, pero flexible, para vivir en diferentes medios, materiales y objetos, desde papelería hasta redes sociales.

Fusionamos una tipografía moderna con la topología de la montaña misma. El resultado expresa claramente lo que es Chipinque: el lugar montañoso en la parte superior de la ciudad, intrínsecamente conectado con ella.

La nueva identidad se reveló en las festividades del aniversario para crear emoción así como la percepción de que algo nuevo estaba por suceder.

ENG / ESP

A digital campaign
for a 200 million-year-old mountain


To strengthen a new sense of coexistence between the park and the community, we emphasized the social, economic, educational and health value that Chipinque brings.

We developed a digital communication strategy, positioning Chipinque as the voice of conservation in Monterrey. We left behind the traditional call to action “Visit us”, as if the park just sits there while visitors come and go, and took on an active voice that commands due respect and gives the power back to nature: –The mountain calls you.–

We recruited a dream team of talented videographers and nature lovers to create a brand film that shows Chipinque as it’s never been seen before. Directed by Jose Mario Borda and Juan Pablo Celis and with still-photography by Adriana Farias, this film awakens a deeper sense of empathy and moves us to appreciate it more. It has garnered more than 1 millon views in social media so far.

This project is ongoing. We are currently developing the following five phases: wayfinding, park store, contemplation architecture, digital touch points and experience design.

A more natural future

We are excited not just about doing the same for as many natural spots as we can around Mexico, but about helping redefine today how people will connect with nature tomorrow. We will keep merging design, innovation and empathy to inspire more people to go back to nature. Our ultimate goal is to give Mexico a more natural future.

ENG / ESP

Una campaña digital
para una montaña de 200 millones de años


Para fortalecer un nuevo sentido de convivencia entre el parque y la comunidad, enfatizamos el valor social, económico, educativo y de salud que aporta Chipinque.

Creamos una estrategia de comunicación digital para posicionar a Chipinque como la voz de conservación de la ciudad. Nos alejamos de la llamada convencional de "visítenos" como si el parque solo estuviera allí para que los visitantes vayan y vengan, y tomamos una voz activa que clama debido respeto y le devuelve el poder a la naturaleza: –La montaña te llama.–

Reclutamos un equipo soñado de videógrafos y amantes de la naturaleza para crear un brand film que muestra a Chipinque como nunca antes. Dirigido por José Mario Borda y Juan Pablo Celis y con fotografía fija de Adriana Farías, este film despierta un sentido más profundo de empatía y nos mueve a valorarlo más. Hasta ahora, ha obtenido más de 1 millón visitas en redes sociales.

Este proyecto continúa. Estamos desarrollando las siguientes cinco fases: wayfinding, tienda, arquitectura de contemplación, puntos de contacto digitales y diseño de experiencias.

Un futuro más natural

Estamos entusiasmados no solo por hacer lo mismo por otros espacios naturales en México, sino por ayudar a redefinir hoy cómo las personas interactuarán con la naturaleza mañana. Seguiremos combinando el diseño, la innovación y la empatía para inspirar a más personas a volver a la naturaleza. Nuestro objetivo es darle a México un futuro más natural.

 

 

>Next

 

<Prev