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Innovasport


a brand born to exorcise your inner slacker

our brand vision —

Yesterday you said tomorrow

So what’s it going to be today? The wind, the sun, the rain, too cold, too hot, too busy. The list goes on and on. We’ve all been there. Your better self wants to go out for a run while your other self would rather stay home watching a season finale ... again. How to break the cycle, knock out your alter ego and leap over the high fence of excuses? We needed a brand idea to get people off the sofa.

Brands&People x Innovasport

Innovasport is a Mexican retailer of sporting goods and clothing. Their brand new 2,870-square-meter flagship Monterrey megastore is the largest of its kind in Latin America. Since 2012 Brands&People has been pushing Innovasport to a leadership position in the category as the brand that motivates people's inner-slackers to get started and conquer any sport. Today, not tomorrow.

So what to do when the old formulas aren’t cutting it? The inspirational quotes, the get-ready-for-summer challenges, the “21 days to build a habit” theory, the Instagram feeds of celebrities and athletes with their unachievable bodies bumming everyone else out.

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Innovasport


la marca que nació para exorcizar al holgazán que llevas dentro

nuestra visión de la marca —

Ayer dijiste mañana

¿Ahora qué? ¿Viento, sol, aguacero, frío, calor, ocupado, cansado? La lista no termina. A todos nos pasa. Estás por salir a correr pero tu otro yo te pide quedarse a ver el final de temporada ... otra vez. ¿Cómo podemos romper el ciclo, noquear el alter-ego pasivo y saltar por encima del largo muro de excusas? Buscamos una idea de marca que sacudiera a más gente a levantarse del sillón.

Brands&People x Innovasport
Innovasport es un minorista mexicano de artículos deportivos. Su nueva megatienda de 2,870m2 es la más grande en su tipo en América Latina. Desde 2012 Brands&People está empujando a Innovasport hacia una posición de liderazgo en la categoría como la marca que motiva a la gente a empezar y conquistar cualquier deporte. Hoy, no mañana.

¿Pero cómo diferenciarnos cuando todo está dicho y hecho? Las frases inspiracionales, los retos para recibir al verano, la teoría de 21 días para hacer un hábito, los Instagrams de atletas y celebridades con cuerpos tan perfectos que deprimen a cualquiera.

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Innova sport commercial

#welivesports

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Innovasport — Navidad 2018

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You against your other self

Let's face it. There will always be someone fitter, hotter, faster. We told people to stop trying to measure up to others. Comparisons are useless. We wanted them to forget those unattainable goals that quickly turn into disappointment and instead start thinking about themselves. We told them that, yes, it was about having a goal, but a real one. And above all, a personal one.

Whether the goal is about weight, waist size, a number of days to work out or a number of miles to run in a week, we made working out a time for them and about them. Our message was —Compete against yourself—.

It was about starting off and seeing small but steady improvements, be it running faster, doing more reps or working out more often — whatever could keep them going. A quest for that post-exercise “I-feel-freaking-amazing" rush. It was about showing them that the ultimate reward is the workout itself.

Visual stamina

We paired this message with visually stunning two-tone graphics that show determination, movement and progress. We brought the campaign to billboards and print media and displayed it on the store’s distinctive high walls. For social media, we searched on Facebook for those slackers who posted any comment about not feeling like exercising that day. We selected a few of these Facebook users and sent them a brand kit with an Innovasport T-shirt, stickers and other basics to get them moving. The recipients who posted a picture of themselves with their kit received a pair of sneakers as an extra reward.

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Tú contra tu otro tú

Seamos sinceros. Siempre habrá alguien en mejor forma, más rápido, más guap@, más fuerte. Le dijimos a la gente a deje de compararse. Queríamos que olvidaran esas metas inalcanzables que rápidamente terminan en decepciones y mejor empezaran a pensar en sí mismos. Les dijimos que se trata de tener un objetivo, pero uno real. Y sobre todo, uno personal.

Ya sean kilos, centímetros de cintura, días de gym o kilómetros recorridos en una semana, hicimos que el ejercicio fuera un tiempo de ellos y para ellos. Nuestro mensaje fue —Compite contra ti mismo—.

Se trataba de comenzar y ver pequeños pero constantes resultados, ya sea correr más rápido, hacer más repeticiones o ejercitarse más seguido – lo que fuera para que siguieran adelante. Una búsqueda por ese rush de "me siento increíble" después de cada sesión. Se trataba de mostrarles que la recompensa final es el ejercicio en sí.

Energía visual

Empatamos nuestro mensaje con estridentes visuales bicolor que muestran determinación, movimiento y progreso. Llevamos la campaña a espectaculares, impresos y cubrimos las enormes paredes de la tienda. En redes sociales, buscamos en Facebook a esas personas que postean sobre no querer hacer ejercicio ese día. Seleccionamos algunos usuarios y les enviamos un kit con una camiseta, stickers y otros esenciales de la marca Innovasport para iniciar o retomar su rutina. Después, aquellos que publicaron una foto con su kit, recibieron un par de sneakers como recompensa adicional.

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Hello slackers / online brand activation

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#welivesports

To take the brand a step further, we set out to transform it into a social brand. One that is followed, liked, shared and commented on. The challenge was to avoid campaign adaptations and, above all, avoid getting pigeonholed as a generic sports or gym brand. We aimed to create original content designed specifically for social platforms.

Using the #welivesports hashtag, we implemented a full-on strategy to elevate our audience's relationship to sports, expressing their passion and making them feel unique and proud, like they belong to something greater: a true sport-lover community. The kind that breathes, sweats, eats, talks and lives sports.

We filmed a spot that was all about stamina to show the exhilaration people get from exercising. To make it more powerful, we splashed it with athletes’ POVs. The response was immediate. Within the first five days, our spot had more than 500,000 views, over 4,900 likes and was shared around 480 times — unprecedented in the brand’s history.

Active branding

Overall, we helped the brand become the go-to place for everything you need to get up and get moving. To practice any kind of sport. And then, when those goals are achieved, to come back for more. A new kind of energy cycle. Ennergy with double N.

Innovasport.

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#welivesports

Para llevar la marca un paso más adelante, buscamos transformarla en una marca social. Una marca que la gente sigue, comparte y comenta. El reto era evitar adaptaciones de campaña y, sobre todo, evitar encasillarla como una marca genérica de deporte o gimnasio. El objetivo fue crear contenido original diseñado específicamente para plataformas sociales.

Usando el hashtag #welivesports implementamos una estrategia centrada en elevar la experiencia de nuestra audiencia y su relación con los deportes, expresando su pasión y haciéndolos sentir únicos y orgullosos de pertenecer a algo más grande: una verdadera comunidad fanática del deporte. Una que respira, suda, come, habla y vive el deporte.

Filmamos un spot lleno de stamina para mostrar la euforia que invade a las personas cuando practican un deporte. Para inyectarle poder, lo salpicamos de ángulos POV. La respuesta fue inmediata. En los 5 primeros días, nuestra video tuvo más de 500,000 visitas, más de 4,900 likes y fue compartido 480 veces – algo sin precedentes en la historia de la marca.

Branding activo

De esta forma ayudamos a Innovasport a ser el lugar en donde la gente encuentra todo lo necesario para activarse. Para practicar cualquier deporte. Y cuando cumplan sus metas, que regresen por más. Un nuevo ciclo de energía. Ennergía con doble ene.

Innovasport.

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Brands&People x Innova Sport

Co-create
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B&P

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