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Symphony


global cooling without
global warming

our brand vision —

Last night your air conditioner cooled your room and warmed the planet at the same time. Ironic, don't you think? Tomorrow’s world demands greener cooling solutions. Symphony enables people across the globe to abandon harmful and inefficient air conditioners and switch to eco-friendly air cooling technologies.

Cooling the world responsibly

A world leader in evaporative air coolers, the brand focuses on innovative design to create eco-friendly air coolers for domestic and industrial customers in 60 countries. Headquartered in Ahmedabad, India, Symphony is a global company committed to developing sustainable and responsible products. This means leading the air-cooling industry in creating breakthrough green technologies to contain climate change.

Evaporative air cooling is a natural and time-tested process. People living in the desert have long used natural methods to refresh themselves when temperatures soar. In the old days, families would hang water-soaked blankets in windows and doorways, relying on wind to pump air through the moist cloth to cool the room. Contemporary evaporative coolers challenge traditional refrigerated air conditioners by being a low-cost, highly effective, energy-efficient and chemical-free alternative.

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Symphony


la marca que enfría al mundo sin calentarlo

nuestra visión de la marca —

Ayer durante la noche tu aire acondicionado enfrió tu habitación y al mismo tiempo calentó el planeta. Irónico ¿no? El mundo de mañana exige soluciones de enfriamiento más verdes. Symphony permite a las personas alrededor del mundo dejar los ineficientes y nocivos aires acondicionados y optar por tecnologías de enfriamiento ecológicas.

Refrescando el mundo responsablemente

Líder mundial en enfriadores evaporativos, la marca se enfoca en diseñar enfriadores ecológicos para clientes domésticos e industriales en 60 países. Con sede en Ahmedabad, India, Symphony es una compañía global comprometida con el desarrollo de productos sostenibles y responsables. Esto significa encabezar la industria de enfriamiento creando nuevas tecnologías cada vez más verdes para contener el cambio climático.

El enfriamiento evaporativo es un proceso natural e históricamente probado. Las personas que viven en zonas desérticas han utilizado siempre este método para refrescarse cuando las temperaturas se elevan. En la antigüedad las familias colgaban mantas empapadas de agua en las ventanas y puertas dejando que el viento soplara a través de la tela húmeda para refrescar la habitación. Hoy los enfriadores evaporativos desafían a los tradicionales aires acondicionados siendo una alternativa eficiente, de bajo costo y libre de químicos.

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Spell

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Brands&People x Symphony

Since 2010 Brands&People has been collaborating with Symphony to launch, position and build the brand within the Mexican market. It’s not a fan nor an air conditioner — the two main options people choose to cool down their living spaces — so the challenge was to help this alternative product stand on its own and gain unique positioning. We were determined to give Symphony a distinct identity in this competitive market and help consumers understand the product.

Symphony is a device that refreshes, ventilates and humidifies without chemicals, while at the same time saving energy. No installation required. It’s an affordable and effective way for families with a limited budget to stay fresh in their homes amid scorching summer temperatures. To communicate all this, we created the umbrella concept —Ideal ambience—.

Repeat, repeat, repeat

First we looked for an idea that would help consumers remember the brand and spark their curiosity. We went back to basics: repeat the brand name as much as possible. We filmed a sticky TV spot, in which we not only showcased how easy it is to use the product, but most importantly introduced the brand by invoking it in a sort of spell. In 20 seconds, Symphony is mentioned not once or twice, but 11 times. This sure did achieve brand awareness. Years later when asked about the brand, the first thing people remember is that spell —Symphony. Symphony. Symphony—.

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Brands&People x Symphony

Desde 2010 Brands&People colabora con Symphony para lanzar, posicionar y construir la marca en el mercado mexicano. Partiendo que no es un ventilador ni un aire acondicionado –las dos opciones principales que la gente elige para refrescar su espacios– el reto fue ayudar a este producto alternativo a ganar su propio terreno y un posicionamiento único. Buscamos cómo dar a Symphony una identidad que destacara en este mercado competitivo y ayudar a los consumidores a entender el producto.

Symphony es un dispositivo que refresca, ventila y humidifica sin productos químicos, mientras que ahorra energía. Además no necesita instalación. Es una manera económica y eficaz para que las familias con un presupuesto limitado mantengan su casa fresca durante las altas temperaturas de verano. Para comunicar esto, creamos el concepto paraguas –Ambiente Ideal–.

Repite, repite, repite

Primero buscamos una idea que ayudara a los consumidores a recordar la marca y despertara su curiosidad. Regresamos a lo básico: repetir la marca lo más posible. Filmamos un pegajoso spot de tv, en el que no solo mostramos lo fácil que es usar el producto, sino también introdujimos a la marca invocándola en una especie de hechizo. En 20 segundos, mencionamos a Symphony no una vez ni dos, sino 11 veces. Vaya que logramos awareness. Años después, cuando preguntamos acerca de la marca lo primero que la gente recuerda es ese comercial –Symphony. Symphony. Symphony–.

Nightmare

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An oasis in the middle of the desert

For our second phase, we wanted to build on the awareness generated by the first campaign. We chose a metaphor that represents how uncomfortable it is trying to rest and relax when the temperature isn’t right. We thought of it like having a bad dream: You’re trudging across a scorching desert, pummeled by the blistering heat. Hearing your anguished pleas for “Symphony!” your significant other turns on a Symphony cooler and the nightmare desert becomes ... a heavenly oasis. We filmed our TV spot in the Bilbao Dunes, near Coahuila, Mexico.

We referenced our first spot by playing on the dynamics of a couple while organically mentioning the brand another five times. We used the oasis concept in all print media, from buses to in-store visuals, by re-creating it in 3-D paper illustrations with the product placed front and center. These visuals helped us refresh the brand’s communication with a new cooler-tone palette and a lighter, sleeker typeface.

Symphony's ideal ambience

Overall, we helped Symphony enter the Mexican market in an unforgettable way, opening for them uncharted territory within the category. We made air coolers cool, building an aspirational brand that can now clearly communicate its attributes and fulfill consumers’ desire to feel comfortable in their homes through this green yet accessible technology.

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Un oasis en medio del desierto

Como segunda fase, construimos sobre el awareness generado por la primer campaña. Elegimos una metáfora que representa lo incómodo que es descansar y relajarse cuando hace calor. Pensamos que es como tener un mal sueño: te arrastras a través de un desierto, golpeado por el calor abrasador, a punto del delirio. Al escuchar tus murmullos de súplica tu pareja por fin enciende un enfriador Symphony y la pesadilla se convierte en un oasis celestial. Filmamos nuestro spot para TV en las Dunas de Bilbao cerca de Coahuila, México.

Hicimos referencia el primer spot jugando también con una dinámica de pareja y mencionamos la marca de manera orgánica, otras cinco veces. Llevamos el concepto de oasis a todos los materiales impresos, desde autobuses hasta las tiendas, recreándolo en ilustraciones de papel en 3D y colocando el producto al centro. Estos visuales refrescaron la comunicación de la marca con una nueva paleta de color en tonos fríos y una fuente tipográfica más ligera.

El ambiente ideal

En general, ayudamos a Symphony a entrar al mercado mexicano de manera inolvidable, abriendo para ellos un espacio único y hasta entonces inexplorado dentro de la categoría. Construimos una marca aspiracional que ahora es capaz de comunicar con coherencia sus atributos y cumplir el deseo de los consumidores de sentirse cómodos en su hogar con tecnología verde y accesible.

Summer Drama

Yeti

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Brands&People x Symphony

Co-create
Collaborate
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B&P

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