ENG / ESP
Brands&People x CAT
CAT the world’s leading manufacturer of construction and mining equipment, reveals the next generation of Excavators. Brands partnered with CAT, launching a campaign throughout Latin America, to reveal the new generation of excavators where we accompany them from defining the strategy to launch and strengthening the campaign in every touchpoint.
CAT quality for everyone
The Next Generation of Excavators, the CAT® 320 and 323 GX are presented as a better option for those who want to have all the benefits of a machine for a lower price. We worked to ideate and launch a campaign inspired by the idea that CAT quality is for everyone. Bringing the brand vision to life, the GX Excavators are shown as strong but elegant, simple but with superior quality.
A new direction for the concept of quality
Our challenge was to position the GX line in all Latin America as the best opportunity to acquire an excavator and give a new point of view for the concept of quality. We strategized and used the three main brand attributes of quality, simplicity and durability into the creation of the campaign. All of this leading consumers to the idea that for a lesser cost, you can get the same CAT performance and reliability.
ENG / ESP
Brands&People x CAT
CAT el principal fabricante del mundo de equipos de construcción y minería, presenta la próxima generación de excavadoras. Nos asociamos con CAT, lanzando una campaña a nivel Latinoamérica, para dar a conocer la nueva generación de excavadoras donde los acompañamos desde e el inició de la estrategia hasta el lanzamiento y fortaleciendo la campaña en cada punto de contacto.
Lo mejor de CAT a tu alcance
La Próxima Generación de Excavadoras, las CAT® 320 y 323 GX se presentan como una mejor opción para aquellos que quieren tener todos los beneficios de una máquina a un menor precio. Trabajamos para idear y lanzar una campaña inspirada en la idea de que la calidad CAT es para todos. Dando vida a la visión de la marca, las excavadoras GX se muestran fuertes pero elegantes, simples pero con una calidad superior.
Nuevo punto de vista al concepto de calidad
Nuestro desafío fue posicionar la línea GX como la mejor oportunidad para adquirir una excavadora y dar un nuevo punto de vista al concepto de calidad. Creamos una estrategia y utilizamos los tres atributos principales de la marca de calidad, simplicidad y durabilidad en la creación de la campaña. Todo esto lleva a los consumidores a la idea de que por un costo menor, puede obtener el mismo rendimiento y confiabilidad de CAT.
Nueva Generación de Excavadoras
ENG / ESP
CAT x Brands&People
2022
Emmanuel. Vero. Pamela. Jorge. Paola. Gil. Daniela.
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Our Role
Disruption Methodology
Communication Strategy
Creative Concept
Creative & Art Direction
Brand Copy
Marketing Campaign
Content Strategy
Media Planning
Video Creative Direction
Production Oversight Video
Motion Graphics
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
ENG / ESP
CAT x Brands&People
2022
Emmanuel. Vero. Pamela. Jorge. Paola. Gil. Daniela.
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Our Role
Disruption Methodology
Communication Strategy
Creative Concept
Creative & Art Direction
Brand Copy
Marketing Campaign
Content Strategy
Media Planning
Video Creative Direction
Production Oversight Video
Motion Graphics
Co-create
Collaborate
Connect
B&P