ENG / ESP

Hindie Tea


-1 Simplicity Lab x Hindie Tea

Hindie Tea was founded by a couple of tea lovers who wanted to share the magic of tea with all of Mexico. With this purpose, they commissioned -1 Simplicity Lab a brand identity designed to ease consumers into the seemingly unapproachable world of tea.

We wanted to transmit the philosophy of Hindie Tea, while educating consumers about tea uses and benefits. Our ambition was to make tea a lifestyle for people in Mexico, and their everyday drink of choice, earning preference even over coffee.

To achieve this, we created a complete sensory experience -from packaging to tasting-, taking the brand philosophy to a physical level. Each package is designed to highlight the tea blends and leaves. We used contrasts of color, objects, and shapes to inject visual richness.

The brand icon shows the tea leaves in perfect balance while the typography is a combination of the new tea culture and its traditional roots. The phrase ‘Let’s get tea drunk!’ is an invitation to meet, taste, and enjoy Hindie Tea's full range of flavors.

Winner of a Latin American Design Awards, Lima 2020
These awards recognize the best ideas and designs based on their innovation and impact in Latin America's
creative industry.

ENG / ESP

Hindie Tea


-1 Simplicity Lab x Hindie Tea

Hindie Tea fue fundada por un par de amantes del té que buscan compartir la magia de esta bebida con todo México. Con este propósito, comisionaron a -1 Simplicity Lab una marca diseñada para introducir a los consumidores al mundo aparentemente inaccesible del té.

Decidimos transmitir la filosofía de Hindie Tea, educando sobre sus múltiples usos y beneficios. Nuestra ambición fue hacer del té parte del estilo de vida de los mexicanos, y su bebida cotidiana, ganando preferencia incluso
sobre el café.

Para lograrlo, creamos una experiencia sensorial completa, desde el empaque hasta la degustación, llevando la filosofía de la marca a un nivel físico. Cada empaque está diseñado para resaltar las mezclas y hojas de té. Utilizamos contrastes de color, objetos y formas para inyectar riqueza visual.

El ícono de la marca muestra las hojas de té en perfecto equilibrio, mientras que la tipografía es una combinación de la nueva cultura del té y sus raíces tradicionales. La frase "Let's get tea drunk!" es una invitación a conocer, probar y disfrutar la gama de sabores de Hindie Tea.

Ganador del Latin American Design Award, Lima 2020
Estos premios reconocen ideas y diseños que innovan e impactan la industria creativa de América Latina.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

ENG / ESP

People

Hindie Tea x -1 Simplicity Lab

Mel. Claudia. Alejandra . Pau

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

ENG / ESP

Hindie Tea x -1 Simplicity Lab

Mel. Claudia. Alejandra . Pau

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

 

 

>Next

 

<Prev