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Natural Mill


Natural Mill x Brands&People

Have you ever noticed that most cake boxes look exactly the same? Static, monotone backgrounds that share the same color palette,  displaying a slice of cake on a plate - and if you get lucky, maybe a glass of milk by its side. Natural Mill noticed, and that's when they commissioned us to design a new brand identity that distinguished itself through color and movement.


Natural Mill knew they had high-quality products on their hands and was ready for their branding to be regarded as one that delivered magic and celebration. To make the inside goodness show externally, we worked on recreating the identity of not only their cake mix, brownies, frostings, and pie crusts packaging but also for their social media and in-store advertising,  delivering an all-around makeover. 


We kept the essence of the brand's key elements from their original logo, like the mill, and updated them with typography that illustrated plenty of movement. Natural Mill's new look will now make the cake mix section at the store shine a little brighter and awareness increases as well, enhancing consumer's perception of the fun and originality that baking comes with. 


Is your brand too static? We'd love to talk to you about bringing out your brand's full potential.

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Natural Mill


Natural Mill x Brands&People

¿Alguna vez has notado que la mayoría de las cajas de pasteles lucen exactamente iguales? Fondos estáticos y monótonos que comparten la misma paleta de colores, mostrando una rebanada de pastel en un plato con un vaso de leche a su lado. Natural Mill lo notó, y fue entonces cuando comisionaron a Brands&People para diseñar una nueva identidad que se distinguiera por el color y el movimiento.


Natural Mill sabía que tenían productos de alta calidad en sus manos y estaban listos para que su marca fuera considerada como una que lleva consigo toques de magia y celebración. Para hacer que la calidad dentro de sus empaques se reflejara externamente, trabajamos en recrear la identidad de su mezcla para pasteles, brownies, betúnes y bases para pays.


Mantuvimos la esencia de los elementos clave del logotipo original de la marca, como el molino, y los actualizamos con una tipografía que reflejaba movimiento. La nueva imagen de Natural Mill hará que la seccion de harinas para pasteles en las tiendas resalte mucho más, recordando al consumidor la diversión y originalidad que conlleva hornear un pastel.

¿Tu marca es demasiado estática? Nos encantaría platicar contigo sobre cómo aprovechar todo el potencial de tu marca.

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People

People code
Natural Mill x Brands&People
2020


Mel. Ale. Annie.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
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B&P

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You know what is sweet a nice brand

 

 

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