ENG / ESP

MARCO—#MUSEODETODOS


Marco x Brands&People

Contemplating art hanging from the walls of a museum is an activity few people genuinely enjoy. However, at Brands&People, we don’t think museums should be just for some. We believe museums should be for everyone.

To prove it, we collaborated with Marco, Monterrey’s Contemporary Art Museum, encouraging people to not just see a work of art, but to become one.

The Remakes

We created a series of collaborations to spark meaningful interactions between citizens and the museum.

Our first collaboration was named Remakes. We invited a group of acclaimed local photographers to recreate, alongside people from our community, a given art piece from Marco’s permanent collection.

This way, we transformed people’s relationship with art
–from mere spectators to the lead characters. Through them, the museum came to life, and in the process, they became a part of the museum themselves.

With #MuseoDeTodos and ongoing collaborations among artists, community, and staff, we are moving Marco to be recognized as an active, influential, and beloved steward of our local culture.

ENG / ESP

MARCO—#MUSEODETODOS


Marco x Brands&People

Contemplar arte en un museo es una actividad que realmente unas cuantas personas disfrutan. Sin embargo, en Brands&People no creemos que los museos estén hechos para unos pocos. Creemos que los museos son para todos.

Por este motivo, colaboramos con Marco, Monterrey’s Contemporary Art Museum para alentar a las personas no solo a ver obras de arte, sino a convertirse en ellas.

Los Remakes

Diseñamos una serie de colaboraciones a través de las cuales buscamos generar interacciones más significativas entre los ciudadanos y el museo.

Nuestra primer colaboración fue "Remakes". Invitamos a un grupo de reconocidos fotógrafos locales a recrear cada uno, junto a personas de nuestra comunidad, una obra de arte de la colección permanente de Marco.

Así, transformamos la relación de las personas con el arte –de ser meros espectadores a ser los protagonistas. A través de ellos, el museo cobró vida, y en el proceso, ellos mismos se convirtieron en parte del museo.

Con #MuseoDeTodos y continuas colaboraciones entre artistas, la comunidad y el staff, estamos haciendo que Marco sea reconocido como un representante activo, influyente y querido de nuestra cultura local.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

Marco museum for everyone campaign video

ENG / ESP

People

#MUSEODETODOS x Brands&People

Alfonso. Jaime. Gerardo. Veronica. Aldo. Loreto. Carla.
Sara. Gianella. Blast. Indira. Caroga. Llaguno. Carolina. Rafa. Marco+Chuy. Nydia. Jesus

Street Team:
Andrea. Paulina. Ivette. Stephanie.
Paulina O. Daphne. Victor

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

ENG / ESP

#MUSEODETODOS x Brands&People

Alfonso. Jaime. Gerardo. Veronica. Aldo. Loreto. Carla.
Sara. Gianella. Blast. Indira. Caroga. Llaguno. Carolina. Rafa. Marco+Chuy. Nydia. Jesus

Street Team:
Andrea. Paulina. Ivette. Stephanie.
Paulina O. Daphne. Victor

A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

 

 

>Next

 

<Prev