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Red de Colegios


Semper Altius


Semper Altius x Brands&People

The Semper Altius School Network was looking for a way to celebrate 65 years of experience and for an identity that differentiated them from the many traditional schools in México and Central America. Eager to help, Brands&People strategized to deliver a full rebranding experience for them. We launched the project by simplifying the portfolio from 55 schools to 15 brands, focusing our communication resources to represent everything the schools wished to reflect.

Visual System

A significant change in the brand refresh included cleaning up and simplifying the original logos from each school. Later on, we created a kit of design rules for the schools to follow in order to keep each element in harmony, we call this an identity visual system. We established replicable, modular, and cohesive rules of execution made for colors, typography, and data visualization. This guaranteed successful branding, inevitably unifying the schools.

Simplicity Matters

We feel fortunate to have played part in the transition of the internal changes that triggered this quest for transformation. This new image strengthens Semper Altius School Network's identity undeniably and proves how the education sector seeks to innovate and reshape itself in order to be a path for students to make their dreams come true.

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Semper Altius


Semper Altius x Brands&People

La Red de Colegios Semper Altius buscaba una manera de celebrar 65 años de experiencia con una identidad que los diferenciara de las escuelas tradicionales de México y Centroamérica. Brands&People creó una estrategia de marca para ofrecerles una cambio total. Simplificamos el portafolio de 55 escuelas a 15 marcas, enfocando nuestros recursos de comunicación para representar lo que las escuelas deseaban reflejar.

Sistema Visual

Un cambio significativo en la actualización de marca incluyó la limpieza y simplificación de los logotipos originales de cada escuela. Adicionalmente, creamos un kit de reglas de diseño que las escuelas pudieran seguir, con el fin de mantener en armonía cada elemento de la marca, esto lo llamamos sistema visual de identidad. Establecimos reglas de ejecución replicables, modulares y cohesivas en el uso de colores, tipografías, visualización de datos, etc.

La Simplicidad Importa

Nos sentimos afortunados de haber participado en la transición de los cambios internos que desencadenaron esta búsqueda de transformación. Esta nueva imagen refuerza indiscutiblemente la identidad de la Red de Colegios Semper Altius y demuestra cómo el sector educativo busca innovar y remodelar para ser un camino para que los estudiantes hagan sus sueños realidad.

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Semper Altius

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People

Red de Colegios Semper Altius x Brands&People
2019


Gerardo. Mel. Ale. Luly. Ana Rosa. Erika.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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