ENG / ESP

1 Min vs El Cáncer


El Internet vs El Cáncer

our brand vision —

1MinutovsElCáncer x Brands&People

Since 2014, the Board of Trustees of the National Cancer Institute (INCan) has carried out three prevention campaigns nationwide and Brands&People had the honor of being part of the fourth effort of this kind: One minute against cancer.

Smoking is one of the main causes of some types of cancers. It is known that smoking is the cause of the death of more than 7 million people in the world each year. Due to this, a strategy to reduce this type of pathology was proposed by the director of the Ministry of Health, Abelardo Meneses.

However, cancer is a disease that is not reduced only with tobacco consumption, but with additional elements such as not eating in a balanced way and having a bad lifestyle. That is why the pieces of this new prevention campaign were aimed at encouraging people to not leave for tomorrow what they can do today, informing themselves quickly and under a minute.

One Minute Against Cancer reached more than 50 percent of the population in one year, fostering a nationwide preventive medical culture.

ENG / ESP

1 Min vs El Cáncer


El Internet vs El Cáncer

1MinutovsElCáncer x Brands&People

Desde 2014, el Patronato del Instituto Nacional de Cancerología (INCan) ha realizado tres campañas de prevención a nivel nacional y Brands&People tuvo el honor de ser parte del cuarto esfuerzo de este tipo: Un minuto contra el cáncer.

Fumar es uno de los causante de algunos tipos de cánceres. Se sabe que anualmente el tabaquismo es causante de la muerte de más de 7 millones de personas en el mundo. Debido a esto, una estrategia para disminuir este tipo de patologías fue propuesto por el director de la Secretaría de Salud, Abelardo Meneses.


Sin embargo, el cáncer es una enfermedad que no se reduce solo con el consumo de tabaco, sino con otros elementos como no comer de manera balanceada y tener un mal estilo de vida. Es por ello que las piezas de esta nueva campaña de prevención están dirigidos a incentivar a las personas a
no dejar para mañana lo que pueden hacer hoy, informándose de manera rápida.

Un minuto contra el cáncer llegó a más del 50 por ciento de la población en un año, fomentando una cultura médica preventiva a nivel nacional.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

Brands&People 1 minuto vs cancer Brand Story

1MinutovsElCáncer— Brand Story

Yalitza Aparicio 1 minuto vs cancer awareness ad

1MinutovsElCáncer— Yalitza Aparicio

Ana Claudia 1 minuto vs cancer awareness ad

1MinutovsElCáncer— Ana Claudia

Daniela Romo 1 minuto vs cancer awareness ad

1MinutovsCáncer— Daniela Romo

Marc Clotet 1 minuto vs cancer awareness ad

1MinutovsElCáncer— Marc Clotet

Mayrin & Eduardo 1 minuto vs cancer awareness ad

1MinutovsElCáncer— Mayrín y Eduardo

 

 

>Next

 

<Prev