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Banregio


How can a bank kick start its customers through a post-COVID campaign?

Banregio x Brands&People

When you emerge from a crisis there is bravery in your DNA. Banregio was born in the economic crisis of '94 helping small and medium businesses to grow. Today, the bank is stepping forward to share its energy and tailored services with the entrepreneurial community through this creative advertising campaign. Additionally, they assure us that with experience and passion on their side, the community of creators can take a step into the “new normal” with trust and confidence towards the future.


Collage

Banregio’s new short film takes form in the body of a digital collage. This technique is to design what sampling is to music, where a new composition is assembled by cutting and pasting elements from diverse sources. In this film, we portray a whimsical world through the blend of multiple creative visual components: drawings, photography, classical paintings, and geometry. Contrasting with live-action videos, we see the revival of collage as one of the most beautiful, low-cost, disruptive, and sustainable ways to produce new visual languages in a post-COVID world.

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Banregio


¿Puede un banco impulsar a sus clientes a través de una campaña post-COVID?

Banregio x Brands&People

Cuando sales de una crisis, hay valentía en tu ADN. Banregio nació en la crisis económica del '94 ayudando a crecer a las pequeñas y medianas empresas. Hoy, el banco da un paso adelante para compartir su energía y servicios personalizados con la comunidad empresarial por medio de esta creativa campaña de publicidad. Además, nos aseguran que con experiencia y pasión de su lado, la comunidad de creadores puede dar un paso hacia la “nueva normalidad” con confianza y seguridad hacia el futuro.


Collage

El nuevo cortometraje de Banregio toma forma a través de un collage digital. Esta técnica es para el diseño lo que “sampling” es para la música, donde se ensambla una nueva composición cortando y pegando elementos de diversas fuentes. En este corto, retratamos un mundo caprichoso a través de la combinación de múltiples componentes visuales: dibujos, fotografía, pinturas clásicas y geometría. Contrastado con videos de acción en vivo, vemos la reactivación del collage como una de las formas más bellas, económicas, disruptivas y sostenibles de producir nuevos lenguajes visuales en un mundo post-COVID.

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Banco de Creadores

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Sound Design

Lately, we are geeking out over this topic at Brands&People. In this video, over 200 sound effects were stitched together to energize crafty visuals with layers of voice and freestyle Jazz, propelling our storytelling. The reason is that sound design provides new creative dimensions and evokes emotions in a way that images could never do alone. So you should know: an exceptional group of sound designers is being built up at Brands, expect it, request it, and be excited about it.


Jazz

We have always been attracted to Jazz, and our hearts exploded when we learned about its origins, a moving story of the human spirit. New Orleans gives birth to Jazz when it became the only place where public worship and playing melodies were allowed for slaves. A mix of French, Spanish, English, and African cultures merged into a new musical expression. In the late 1890s, a multicultural group of people would gather at Congo Square on Sundays and perform improvised music that filled the air with energy and emotion. The result is the most inviting, collaborative, and playful genre that allows improvisation, self-expression, and spontaneity. The spirit of Jazz is a joyful revolution of democracy, creativity, and freedom.


Enjoy the creative process our sound designers went through to create this advertising campaign for Banregio. If sound design is your calling, work with us.


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Sound Design

Últimamente, este tema nos tiene locos en Brands&People. En este video, se unieron más de 200 efectos de sonido para energizar imágenes con capas de voz y Jazz, perfeccionando así nuestra narrativa. La razón es que el sound design proporciona nuevas dimensiones creativas y evoca emociones de una manera que las imágenes nunca podrían lograr solas. Así que, debes saber esto: un grupo excepcional de sound designers está siendo construido en Brands, espéralo, solicítalo y emociónate con nosotros.


Jazz

Siempre nos hemos sentido atraídos hacia el jazz, pero esta semana nuestros corazones explotaron cuando aprendimos sobre su origen, una conmovedora historia del espíritu humano. Nueva Orleans dió luz al Jazz cuando se convirtió en el único lugar donde se permitía a los esclavos rezar y tocar melodías en el espacio público. Una mezcla de culturas francesa, española, inglesa y africana se fusionaron en una nueva expresión musical. A finales de la década de 1890, un grupo multicultural de personas se reunía en “Congo Square” los domingos improvisando música que llenaba el aire de energía y emoción. El resultado es el género musical más acogedor, colaborativo y lúdico que permite la improvisación, la autoexpresión y la espontaneidad. El espíritu del jazz es una feliz revolución de democracia, creatividad y libertad.


Disfruta de las etapas del proceso creativo que nuestros sound designers construyeron para esta campaña de publicidad única con Banregio. Si el sound design es lo tuyo, trabaja con nosotros.

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People

Banregio x Brands&People
2020


Gerardo. Verónica. Rocío. Fani. Karlo. Mya. Manuel. Héctor. Enrique. Pedro. Jorge. Joselo. Gaby. Karen. Diego.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Banregio x Brands&People
2020


Gerardo. Verónica. Rocío. Fani. Karlo. Mya. Manuel. Héctor. Enrique. Pedro. Jorge. Joselo. Gaby. Karen. Diego.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
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