ENG / ESP

Designaholic x


Gerardo Ortiz

Designaholic x Gerardo Ortiz

Designaholic is a blog that amplifies the conversation about the creative industries, diffuse the work of Mexican and international designers, and promotes critique and opinion on various disciplines of Design, Art, and Architecture. Recorded in Monterrey, Mexico with its host Jorge Diego Etienne, who invites and interviews design "addicts" to reflect on recurring topics of everyday life, the role that innovation and creativity plays in them.

Podcast Season 01 / Episode 40 — designaholic.mx

In this episode, Jorge Diego talks with Gerardo Ortiz our founder, designer and entrepreneur with a cutting-edge perspective on business and strategic design. In the episode he tells us about his history and trajectory, from a Graphic Design student to being part of the global room in the Executive MBA at the Berlin School of Creative Leadership.

Gerardo in the episode talks about his principles, what he thinks about purpose, function, context, disruptive innovation, and how momentum and balance have helped him build a brand vision that stands the test of time. We dive into the arc of his career, the lessons he's learned over time, and how he communicates mission and vision to his advertising agency. Don't miss out on listening to this full episode, and enjoy it as much as we do.

ENG / ESP

Designaholic x


Gerardo Ortiz

Designaholic x Gerardo Ortiz

Designaholic es un blog que amplifica la conversación sobre las industrias creativas, difunde el trabajo de diseñadores mexicanos e internacionales y promueve la crítica y la opinión sobre varias disciplinas del Diseño, Arte y Arquitectura. Fue grabado en Monterrey, México con su anfitrión Juan Diego Etienne, quien invita e entrevista a los “adictos” del diseño a reflexionar sobre temas recurrentes del día a día y el papel que la innovación y la creatividad juega en ellas.

Temporada 01 / Episodio 40 — designaholic.mx

En este episodio, Jorge Diego platica con Gerardo Ortiz, nuestro fundador, diseñador y emprendedor Mexicano con una perspectiva de vanguardia sobre los negocios y el diseño estratégico. En el episodio nos cuenta acerca de su historia y trayectoria, desde estudiante de Diseño Gráfico hasta ser parte del salón global en el MBA Ejecutivo de la Berlin School of Creative Leadership.

Gerardo habla sobre sus principios, qué piensa sobre el propósito, la función, el contexto, innovación disruptiva, y como el impulso y el equilibrio lo han ayudado a desarrollar una visión de marca que resiste el paso del tiempo. Nos sumergimos en el arco de su carrera, las lecciones que ha aprendido a lo largo del tiempo y cómo comunica la misión y la visión a su agencia de publicidad. No te pierdas de escuchar este episodio completo, y disfrútalo tanto como nosotros.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

designaholic podcast episode 40

 

 

>Next

 

<Prev