ENG / ESP

About us


Brands&People

We are a brand-centric company focused on mobilizing commercial brands in Latin America. We steer, innovate, communicate and maximize brands to accelerate growth. We’re a people-centric company, too. We believe that propeling the creative careers of our staff results in stronger brands for our clients. Our team is an eclectic mix of brand leaders, creative directors, designers, copywriters, media executives and brand managers, headed by French strategist Emmanuel Moreau and Mexican designer Gerardo Ortiz, also co- founders of the influential design firm -1 and content company Underdog.

Long story short

In 2001, Gerardo and Emmanuel, who met by chance in college, founded a small branding and design consultancy named -1:0:1 (Menosunocerouno). During its early years -1 led a new generation of Mexican design studios that garnered international attention for its branding work. As the studio continued to grow, managing increasingly complex communication projects, the founders developed a new agency model focused on larger brands in Latin America, along with a new breed of content production company for social and new media. In 2015, Brands&People and Underdog are born. This way -1 becomes our design company, Underdog our content company and Brands&People our brand company.

ENG / ESP

About us


Brands&People

Somos una compañía enfocada en movilizar marcas comerciales en Latinoamérica. Las conducimos, innovamos, comunicamos y maximizamos para acelerar su crecimiento. Igualmente somos una compañía centrada en personas y talento. Creemos que incentivar las carreras creativas de nuestro staff resulta en marcas más fuertes para nuestros clientes. Somos una ecléctica mezcla de brand leaders, directores creativos, diseñadores, redactores, ejecutivos de medios y brand managers, encabezados por el estratega francés Emmanuel Moreau y el diseñador mexicano Gerardo Ortiz, ambos también fundadores de la influyente firma de diseño -1:0:1 y la compañía de contenidos Underdog.

Larga historia corta

En 2001, Gerardo y Emmanuel, luego de conocerse por accidente en la universidad, fundaron una pequeña firma de diseño llamada -1:0:1 (Menosunocerouno). En sus inicios, -1 encabezó una generación de estudios mexicanos que han ganado atención internacional por su trabajo de diseño. Conforme el estudio crecía y se enfocaba en proyectos de comunicación más complejos, los fundadores desarrollaron un nuevo modelo de agencia especializado en marcas en pleno crecimiento en América Latina; también configuraron una atípica productora de contenidos para medios sociales y nuevos medios. Así en 2015, nacen Brands&People y Underdog. De esta manera -1 se convierte en nuestra compañía de diseño, Underdog en nuestra compañía de contenidos y Brands&People en nuestra compañía de marcas.

Share,

Facebook

LinkedIn

Twitter

Our Work

ENG / ESP

Our Approach

Brand Stewardship ®

From Point A to Point B

We map the destination for the brand — then we drive it there. Along with our Brand Partner, we delve deep into the industry to reveal the patterns that are holding the brand back. Then we come up with the strategic role and a vision for the brand that will allow it to break out and reach new heights. Finally, we steer the brand in a new direction, whether it’s a one-degree nudge or a full 180. We get every layer of the brand — from the internal culture to the communication strategy — on the same track.

Latin America

Headquartered in Mexico, Brands&People moves when it needs to move. We follow the brand geography and go where the talent is. In any given week we might be receiving a brief in Panama, shooting a TV spot in Buenos Aires or sitting down to a planning session in Saint Croix. For us, moving feels natural.

We’re always happy to meet new brands.
Mexico & Latin America: newbusiness@brands.mx


Services + Capabilities

Brand Communication
Brand Innovation
Brand Content

ENG / ESP

Nuestro Enfoque

Conducción de Marca

De punto A a punto B

Mapeamos el destino para la marca — y la conducimos hasta llegar ahí. De la mano de un Brand Partner, hacemos una inmersión profunda en la categoría para evidenciar los patrones que frenan a la marca. Después definimos el rol estratégico y la visión que la hará despuntar. Finalmente, movemos a la marca en su nueva dirección, ya sea con un giro sutil de un grado o un vuelco de 180. Encarrilamos todas sus capas — desde la cultura interna hasta la estrategia de comunicación—.

Latinoamérica

Con sede en México, Brands&People se mueve a donde necesite moverse. Seguimos la geografía de las marcas y vamos donde hay talento. Una semana podemos recibir un brief en Panamá, filmar un spot de televisión en Buenos Aires o sentarnos para una sesión de planeación en Saint Croix. Para nosotros el movimiento se siente natural.

Nos encanta conocer nuevas marcas.
Mexico y Latinoamérica: newbusiness@brands.mx

Servicios + Capacidades

Comunicación de Marca
Innovación de Marca
Contenido de Marca

ENG / ESP

Brand Communication

1/3

We take the brand’s strategic role to all brand expressions. A Brand Leader and a Creative Director capitalize its assets at every contact point. Together, they orchestrate each communication piece accurately to meet business and brand objectives. Our mission: seamless consistency. We build with our clients a collaboration and co-creation dynamic that allows the brand to thrive in the long run.

-

Tools

Communication Strategy
Creative Concepts
Media Planning
Positioning Campaigns
Tactical Campaigns
Brand Experience
Production Oversight
Brand Creation
Communication Guidelines
Message Matrix

-

Read about our Brand Communication for:

Banregio x Brands&People
Rayados CFM x Brands&People
Universidad de Monterrey x Brands&People


ENG / ESP

Comunicación de Marca

1/3

Llevamos el rol estratégico a todas las expresiones de marca. Un Brand Leader y un Director Creativo capitalizan los activos de la marca en cada punto de contacto. Juntos orquestan con precisión cada pieza de comunicación para responder a los objetivos de la marca y del negocio. Nuestra misión: consistencia sin fisuras. Entablamos con nuestros clientes una dinámica de colaboración y co-creación que permite a la marca prosperar en el largo plazo.

-

Herramientas

Estrategia de comunicación
Concepto creativo
Planeación de medios
Posicionamiento de campañas
Campañas tácticas
Experiencia de marca
Supervisión de producción
Creación de marca
Lineamientos de comunicación
Matriz de mensajes

-

Lee sobre nuestra Comunicación de Marca para:

Banregio x Brands&People
Rayados CFM x Brands&People
Universidad de Monterrey x Brands&People

ENG / ESP

Brand Innovation

2/3

From Point A to Point X

We jump ordinary steps to go forward. Shortcuts. We push the brand out of its comfort zone. Our tactic is to shake it from the ground up, challenging its beliefs, structures and forms. We question with genuine curiosity, then we question and question again, to come up with ideas that can accelerate growth. After that, the brand will never be the same.

-

Tools

Innovation Workshop
Targeting Sessions
Media Innovation Workshop
Customer Journeys

-

Read about our Brand Innovation for:

1 Minuto vs el Cáncer x Brands&People
Banamex x Brands&People
GNC x Brands&People

ENG / ESP

Innovación de Marca

2/3

De punto A a punto X

Nos saltamos los pasos comunes para ir hacia adelante. Tomamos atajos. Sacamos a la marca de su zona de confort. Nuestra táctica es conmocionarla desde sus cimientos, desafiando sus creencias, estructuras y moldes. Cuestionamos con genuina curiosidad, después cuestionamos y volvemos a cuestionar hasta encontrar las ideas con el potencial de acelerar su crecimiento. Después de este proceso, la marca nunca vuelve a ser la misma.

-

Herramientas

Taller de Innovación
Sesión de Audiencias
Taller de Innovación de Medios
Experiencia del Consumidor

-

Lee sobre nuestra Innovación de Marca para:

1 Minuto vs el Cáncer x Brands&People
Banamex x Brands&People
GNC x Brands&People

ENG / ESP

Brand Content

3/3

We understand that not every campaign can be forced to fit into new media. For example, tv spots don’t stand out on YouTube. Adaptations can kill a campaign. So we create exiting native content for each new channel, from digital short films for Facebook to infographics for Pinterest. We leverage the power of emerging social platforms to extend the brand story: real-time communication that amplifies and maximizes its online presence.

-

Tools

Content Strategy
Content Creation
Social Media Strategy
Content Production Oversight
New Media Strategy
Videography

-

Read about our Brand Content work for:

Bud Light x Brands&People
KitchenAid x Brands&People
Gatorade x Brands&People

ENG / ESP

Contenido de Marca

3/3

Entendemos que las campañas no pueden ser forzadas a encajar en los nuevos medios. Por ejemplo, un comercial de televisión no sobresale en Youtube. Las adaptaciones pueden matar una campaña. Nosotros creamos contenido nativo para cada canal, desde cortometrajes digitales para Facebook hasta infografías para Pinterest. Aprovechamos el poder de las plataformas sociales emergentes para extender el mensaje de la marca: comunicación en tiempo real que amplifica y maximiza su presencia en línea.

-

Herramientas

Estrategia de Contenidos
Creación de Contenidos
Estrategia de Medios Sociales
Supervisión en Producción de Contenidos
Estrategia de Nuevos Medios
Videografía

-

Lee sobre nuestros Contenidos de Marca para:

Ariel Power Pods x Brands&People
KitchenAid x Brands&People
Gatorade x Brands&People

 

 

>Next