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Netflix


Anónima

Anónima x Brands&People

After an accidental text turns into a digital friendship, two teenagers begin crushing on each other without realizing they've met in real life. Anónima is a Netflix original movie for Gen Zers. A romantic comedy debuting a fresh mix of young content creators, TikTokers, and YouTubers for the first time in Mexican cinema.

Wearable Ads

For our first collaboration with Netflix we asked ourselves: What is relevant to Gen Z? The answer: Photos, Instagram, TikTok, Twitch, Drops, Collabs, Memes, Dance Challenges, Limited Editions, and Outfits. So we decided to create a concept called Wearable Ads to launch the movie.

FOMO

Avoiding traditional media we used clothes as the channel to build hype and FOMO around the film. Once we designed multiple title treatments we mailed bright, yellow bomber jackets and bright t-shirts to each cast member and their friends, which they all unboxed, and wore live on social media. For a disruptive final countdown, we sent influencers multicolor socks numbered 5-1 that they wore until the movie premiered; the experience allowed us to witness that anticipation is a big conversation maker. We have a lot of fun adapting the narrative, the channels, and the aesthetics of a new generation. And while other movies advertised, we wore the ads.

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Anónima

Anónima x Brands&People
Después de que un mensaje de texto accidental que se convierte en una amistad digital, dos adolescentes comienzan a enamorarse sin darse cuenta de que se conocen en la vida real. Anónima es una película original de Netflix para Gen Zers. Una comedia romántica que estrena una mezcla fresca de jóvenes creadores de contenido, TikTokers y YouTubers por primera vez en el cine mexicano.

Wearable Ads
Para nuestra primera colaboración con Netflix, nos preguntamos: ¿Qué es relevante para la Generación Z? La respuesta: Fotos, Instagram, TikTok, Twitch, Drops, Collabs, Memes, Dance Challenges, Limited Editions y Outfits. Así que decidimos crear un concepto llamado Wearable Ads para lanzar la película.

FOMO
Para evitar los medios tradicionales usamos la ropa como canal para generar FOMO en torno a la película. Una vez que diseñamos multiples tratamientos tipográficos para el titulo de la película, enviamos chamarras y camisetas a cada miembro del elenco y a sus amigos, que usaron en vivo en sus redes. Para la cuenta regresiva, enviamos a los influencers calcetines numerados 5-1 que usaron hasta el estreno de la película; fuimos testigos de que la anticipación es un gran factor de conversación. Nos divertimos adaptando la narrativa, los canales y la estética de una nueva generación. Y mientras otras películas se anunciaban, nosotros nos vestimos con los anuncios.

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Anónima official trailer

Anonima cast  video

Cast

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People

People code
Netflix x Brands&People
2022


Gerardo. Rodrigo. Cata. Caro. Tone. Jorge. Ana. Gaby. Aldo. Héctor.


Our Role

Communication Strategy
Creative & Art Direction
Creative Concept
Copy & Content
Movie Title Design
Social Media Strategy
Media Planning
Ilustration
Motion Graphics
Wearable Ads Design


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Gerardo. Rodrigo. Cata. Caro. Tone. Jorge. Ana. Gaby. Aldo. Héctor.


Nuestro Rol

Estrategia de Comunicación
Dirección Creativa y de Arte
Copy y Contenido
Diseño del Título
Estrategia de Redes Sociales
Media Planning
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Motion Graphics
Diseño de Wearable Ads


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