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Hindie Tea


What does award-winning rebranding take?



-1 Simplicity Lab x Hindie Tea

Hindie Tea was founded by a couple of tea lovers looking to share the magic of the Camellia Sinensis drink with all of Mexico. Looking to share their tea love, they commissioned -1 Simplicity Lab a brand identity designed to ease consumers into the seemingly unapproachable world of tea.

We decided to pass on Hindie Tea’s philosophy by educating users about its diverse uses and endless benefits. Our ambition was to make tea part of the lifestyle of Mexicans and their daily drink, winning preference over coffee.


The Strategy

To achieve the metamorphosis of the desired culture, we created a total sensorial experience from packaging to tasting, taking the philosophy of the brand to a physical level. Each package is designed to highlight the leaves and blends of all the different teas Hindie has to offer. This rebranding used contrasts of color, objects, and shapes to inject visual richness to the project, thus giving it a relaxing and attractive rebirth.

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Hindie Tea


¿Que implica crear un rebranding exitoso?



-1 Simplicity Lab x Hindie Tea

Hindie Tea fue fundada por un par de amantes del té que buscaban compartir la magia de la bebida Camellia Sinensis con todo México. Con este propósito, comisionaron a -1 Simplicity Lab, una marca diseñada para introducir a los consumidores al mundo aparentemente inaccesible del té.

Decidimos transmitir la filosofía de Hindie Tea educando a usuarios sobre sus múltiples usos e interminables beneficios. Nuestra ambición, fue hacer del té parte del estilo de vida de los mexicanos y su bebida cotidiana, ganando preferencia sobre el café.


La Estrategia

Para lograr la metamorfosis de la cultura deseada, creamos una experiencia sensorial total, desde el empaque hasta la degustación, llevando la filosofía de la marca a un nivel físico. Cada empaque está diseñado para resaltar las mezclas y hojas de los distintos tés que Hindie tiene para ofrecer. Este rebranding utilizó contrastes de color, objetos y formas para inyectar riqueza visual al proyecto, dandole así, un renacimiento relajante y atractivo.

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Logo

We know logo design is king when you’re developing a brand. A great logo will elicit an emotional response on the consumer and the one we looked for while working on this project was equilibrium.

The brand icon presents the tea leaves in a perfect balance, while the typography lives on as a combination of the new culture of tea and its traditional roots. The phrase "Let's Get Tea Drunk!" It is an invitation to meet, taste, and enjoy the full range of flavors that Hindie Tea has to offer.


Award

The Latin American Design Awards are one of the largest and most important design competitions in Latin America. They recognize the best ideas and design creations based on innovation, impact, and creativity; competition winners allow the broadcasting of the creative industry and visual communication in Latin America.

Hindie Tea was a winner of the Latin American Design Awards, Lima 2020, which celebrated exceptional design work and recognized the excellence of graphic pieces made in the region. This award is a symbol of the highest creative achievement and a seal of distinction. Being a winner of the LAD awards exposes your talent to brands, agencies, and studios around the world that open up greater opportunities for Latin American creativity.


This is one of our museum rebranding projects, if you want to talk to Brands&People about transforming your brand wait no more.

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Logo

Sabemos que el diseño de logo reina cuando desarrollas una marca. Un buen logo provoca una reacción emocional de parte del consumidor, con Hindie buscábamos que la sensación del equilibrio fuera evidente y clara.

El icono de la marca presenta las hojas de té en un perfecto equilibrio, mientras que la tipografía vive como combinación de la nueva cultura del té y sus raíces tradicionales. La frase "Let’s Get Tea Drunk!" Es una invitación a conocer, probar y disfrutar de la gama completa de sabores de Hindie Tea.


Premio

Los Latin American Design Awards son uno de los concursos de diseño más grandes e importantes de América Latina; reconocen las mejores ideas y creaciones de diseño basadas en la innovación, el impacto y la creatividad.

Hindie Tea fue ganadora de los Latin American Design Awards, Lima 2020, donde reconocieron un trabajo de diseño excepcional y la excelencia de las piezas gráficas realizadas en la región. Este premio es un símbolo de un logro creativo y un sello de distinción. Ser ganador de los LAD Awards expone el talento a marcas, agencias y estudios de todo el mundo abriendo mayores oportunidades para la creatividad latinoamericana.

Este es otro de nuestros proyectos de rebranding con un museo. Si buscas transformar tu marca, conectate con nosotros.

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People

Hindie Tea x -1 Simplicity Lab
2020


Mel. Claudia. Alejandra. Pau.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P


Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Hindie Tea x -1 Simplicity Lab
2020


Mel. Claudia. Alejandra. Pau.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P


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